سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش کشاورزی به ایده و طرح‌های جدید نیاز دارد

استاندار اردبیل گفت: بخش کشاورزی به منظور افزایش راندمان تولید و ایجاد اشتغال پایدار به ایده و طرح‌های جدید نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور نیازمند اقدامات تحول آفرین در زمینه تولید و اشتغال پایدار است.

استاندار اردبیل گفت: در بخش کشاورزی باید حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم چندین سال است بحث‌های زیادی در رابطه با مدیریت کشاورزی و نحوه آبیاری در جلسات مختلف مطرح می‌شود، اما هدف ما بررسی و ارایه راهکار با آخرین متد‌های جهانی در این حوزه است.

عاملی می‌گوید: هرکاری باید به نتایج راهبردی و توسعه‌ای ختم شود که بخش کشاورزی در توسعه و رونق اقتصادی استان اردبیل نقش اساسی دارد و معیشت و زندگی مردم به این حوزه وابستگی بیشتری دارد.

او گفت: متاسفانه بخش کشاورزی در استان اردبیل آنطوری که باید با برنامه ریزی و مدیریت اصولی اداره نشده و مصمم هستیم طبق نظریه و راهکار‌های ارایه شده جلسه راهبردی از سوی کارشناسان امر به یک نتیجه قابل قبول دست یابیم.

استاندار اردبیل افزایش راندمان تولید را از اهداف ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: حوزه کشاورزی در سال‌های گذشته با کمی بی برنامگی مواجه شده و باعث هدر رفت منابع را به دنبال داشته است و نباید زمینه از بین رفتن ظرفیت‌های کشاورزی با بی توجهی و عدم احساس مسوولیت فراهم شود.

عاملی می‌گوید: مزیت‌های کشاورزی در معرض خطر قرار گرفته، منابع آبی و خاکی با کشاورزی سنتی تهدید جدی می‌شود بنابرین با تدوین یک برنامه اساسی کوتاه مدت و میان مدت و حتی با چشم انداز بلند مدت می‌توان از میزان خسارات وارده پیشگیری کرد.

او خواسته اصلی مردم از دولت را موضوع کارآمدی مسوولان برشمرد و گفت: در دهه مبارک فجر ۴۰۰طرح کوچک و بزرگ مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و هدیه ما ساماندهی اشتغال پایدار و احصا مشکلات این بحث تا پایان سال خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های تولید و اشتغال در پایاب سد خداآفرین غیر قابل انکار است در این راستا باید نحوه نظام بهره برداری از این ظرفیت که منابع زیادی صرف آن پروژه شده است بررسی، و با شیوه نوین آبیاری از این منطقه بهره برداری بهینه شود.

عاملی همچنین کشت و صنعت مغان را محور توسعه استان بر شمرد و گفت: مجموعه‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان باید نقش اصلی و اساسی در زنجیره کشاورزی ایفا کنند و معلوم شود که نقش این مجموعه بزرگ در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال استان چیست.

او گفت: عوامل مجموعه کشت و صنعت در بحث آموزش و تروریج و اجرای برخی الگو‌ها باید گام‌های اساسی بردارند و تولیدات خاص این مجموعه در ارزش افزده استان نقش خود را معین کند.

استاندار اردبیل می‌گوید: مجموعه مطالب کارشناسان حوزه کشاورزی در قالب یک برنامه اجرایی تدوین، و برای نهایی سازی آن اقدامات لازم انجام گیرد، چرا که بدون برنامه تمام هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف هدر می‌رود.

عاملی گفت: کار‌های کارشناسی شده و برنامه ریزی اصولی نجات بخش استان است که با تغییر الگوی کشت، فکر و ایده جدید در راستای افزایش راندمان تولید، راه اندازی مجموعه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، پیشگیری از خام فروشی، ساماندهی نظام بهره برداری اراضی دشت مغان می‌توان در بهبود وضعیت بخش کشاورزی گام‌های اساسی برداشت.

او گفت: باید از استان‌ها و کشور‌های موفق در زمینه کشاورزی الگو برداری کنیم و در صورت نیاز از مشاوران و کارشناسان کشور‌های موفق در امر کشاورزی جهت آموزش و ترویج دعوت کنیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.