فرماندار اردبیل:

۱۳ هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد

فرماندار اردبیل از اجرای تحت پوشش آبیاری تحت فشار ۱۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان گفت: طی چند سال اخیر ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته و ۱۳هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

او ادامه داد: تکمیل زون اردبیل و ارتقای تصفیه خانه آب شرب اردبیل از جمله اقدامات در دست اجرا برای تامین آب شرب اردبیل بوده و مقرر گردید برای مدیریت مصرف آب چه در شهر‌ها و روستا‌ها و چه در بخش شرب و کشاورزی، با اقدامات هماهنگ همه دستگاه‌های متولی و همراهی مردم، وضعیت خشکسالی و کمبود‌های احتمالی ناشی از آن به نحو مطلوب مدیریت شود.

فرماندار اردبیل حل معظل کمبود آب شرب در مرکز استان را یادآور شد و گفت: انتقال آب از منابع ثانویه به دشت اردبیل به عنوان یک راهکار اصلی و بلند مدت بایستی پی گیری و عملیاتی شود.

امامی یگانه ادامه داد: با توجه به کمبود بارش در فصل آبی امسال و شرایط خشکسالی حاکم، در تامین آب شرب و کشاورزی دستگاه‌های متولی برنامه ریزی لازم انجام دهند.

او گفت: ارایه آموزش‌های لازم به کشاورزان، توسعه آبیاری تحت فشار و کشت ارقام مقاوم به کم آبی از جمله اولویت‌های مدنظر در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.