انسداد ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان خلخال

مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال از انسداد ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز طی امسال در شهرستان خلخال با صرفه جویی بیش از نیم میلیون مترمکعب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شمسی، مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال گفت: در ابتدای امسال ۱۳ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی در سطح شهرستان نصب شده است و تداوم نصب کنتور‌ها با اولویت چاه‌های صنعتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به آزادسازی و بازگشایی حدود ۳ هکتار از اراضی مورد تصرف بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان گفت: عملیات بازگشایی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان با همکاری شهرداری‌ها و دهیاران روستا‌ها جزو برنامه‌های اصلی امور منابع آب خلخال است.

مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال از برگزاری دو جلسه شورای حفاظت از منابع آب با تاکید بر صرفه جویی در استفاده از منابع آب خبر داد و گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز رودخانه ها، تاکید بر فرهنگ سازی مصرف آب، لزوم اجرای طرح آبخیزداری توسط اداره منابع طبیعی در بالادست شهرها، همکاری با جهاد کشاورزی در طرح‌های آبیاری مدرن ۶ روستای شهرستان خلخال و رسیدگی و حل و فصل حدود ۲۰ اختلاف حقابه بین روستا‌های محدوده شهرستان از جمله مواردی است که مورد توجه امور منابع آب خلخال بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.