سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از یک میلیون و ۹۵۵ هزار تُن کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه (۱۰ ماه) در مجموع یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۴ تُن کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- قاسم مطلبی گفت : ارزش کالا‌های صادر شده در مجموع به میزان ۸۰۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۱۰ دلار است که در قالب ۳۶ هزار و ۹۷۲ اظهارنامه بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده که در مجموع با ۷۶ هزار و ۴۱۱ دستگاه کامیون حمل و بارگیری شده است.

صادرات ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ درمجموع یک میلیارد و ۴۸۷میلیون و ۶۴۱هزار و ۹۰۷ دلار به ارزش وزنی سه میلیون و ۷۳۷ هزار و ۲۳۰ تُن بوده که امسال از نظر دلاری و ارزی کاهش داشته است.

با توجه به تعطیلی سایر مرز‌های کشور با عراق به دلیل کرونا در سال ۹۹ و هدایت کامیون‌های صادراتی سایر مرز‌ها به مرز پرویزخان این مرز حجم بسیار بالایی از صادرات را از نظر وزنی و چه ارزی به همراه داشت.

مرز رسمی پرویزخان در پارسال که بیشتر مرز‌های ۱۲گانه با عراق به خاطر کرونا تعطیل شده بود نه تنها حتی یک روز هم تعطیل نشد بلکه پذیرای کامیون‌های صادراتی سایر مرز‌های کشور بود.

امسال تاکنون در مجموع مرز رسمی پرویزخان در میان سایر مرز‌های کشور در جایگاه نخست صادرات به عراق قرار دارد و این مرهون فعالیت شبانه روزی فعالان اقتصادی در مرز از تجار و تولید کنندگان تا کارکنان و پرسنل گمرک و سایر نهاد‌ها و ادارات هم سو با مجموعه‌ی گمرک و نیرو‌های مسلح در مرز است که در چنین شرایط اقتصادی و وجود تحریم‌های ظالمانه برای رونق کشور سخت کوشانه در تلاش هستند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.