سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جمع آوری هوشمند و IT محور پسماند خشک نخستین بار در همدان کلید خورد

معاون خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از طرح هوشمند جمع آوری پسماند خشک، با برنامه کاربردی تلفن همراه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حسین مردانی گفت:در این روش، جمع آوری پسماند‌های بازیافتی از طریق نرم‌افزار‌های موبایلی صورت می‌گیرد. این نرم‌افزار‌ها برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و امکان درخواست جمع آوری و خرید پسماند‌های بازیافتی شهروندان را به صورت برخط فراهم می‌نمایند با استفاده از این نرم‌افزار‌ها می‌توان با تعیین زمان، در هر مکانی درخواست خودرو نمود تا در سریعترین زمان ممکن نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی اعزام و نسبت به تحویل و خرید پسماند‌های بازیافتی اقدام نمایند.

این موضوع در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر همدان، به ریاست علی اکبر نظری مطرح شد.

به گفته او این طرح هوشمند مزایای بسیار زیادی از جمله صرفه جویی در وقت و انرژی، افزایش سرعت مبادله و جمع آوری پسماند خشک، شارژ آنلاین کیف پول الکترونیک شهروند همزمان با دریافت پسماند خشک، کاهش تردد زباله گرد‌ها در سطح شهر، افزایش بهداشت و سلامت عمومی در محیط‌های شهری و ... را به همراه خواهد داشت.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند مصوب سال ۱۳۸۳ مدیریت اجرای کلیه پسماند‌ها غیر از صنعتی و به ویژه در شهر‌ها، روستا‌ها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری و دهیاری‌ها است، همچنین مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و ویژه نیز به عهده تولید کننده خواهد بود که در صورت تبدیل آن به پسماند‌های عادی به عهده شهرداری‌ها است.

او گفت: تفکیک پسماند خشک از مبدا و جداسازی آن از سایر زباله‌های خانگی و شهری می‌تواند کمک شایانی به حفظ منابع و همچنین کاهش خطرات بهداشتی حاصل از روش‌های مختلف دفع پسماند نماید به همین جهت توسعه و گسترش طرح‌های تفکیک از مبدا از اولویت‌های شهرداری همدان است.

معاون خدمات شهری در ادامه به توسعه فناوری‌های نوین و نیز مشغله‌های فراوان شهروندان همچنین بر لزوم طراحی و اجرای طرح‌های فن‌آورانه در خصوص جمع آوری پسماند خشک تاکید کرد.

مردانی گفت: با توجه به قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ مجلس شورای اسلامی طرح جمع آوری پسماند‌های خشک در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه گفت: در این طرح امکان درخواست جمع آوری و خرید پسماند‌های خشک شهروندان به صورت آنلاین براساس قیمت‌های مصوب کمیته قیمت گذاری پیش بینی شده در این طرح که مبتنی بر قیمت‌های درج شده در سایت‌های معتبر خرید و فروش ضایعات می‌باشد، فراهم شده است.

او گفت: انجام این طرح با فراخوان شناسایی واجدین شرایط و بررسی نرم‌افزار ایشان توسط سازمان فاوا شهرداری همدان انجام خواهد شد و به واجدین شرایط مجوز فعالیت در سطح شهر همدان اعطا خواهد شد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.