سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۵ شعر سپید در کتاب «اردیبهشت دستهایم»

مجموعه شعر «اردیبهشت دستهایم» نوشته «مریم گمار» شاعر کرمانشاهی که توسط انتشارات مانیان در ۱۱۲ صفحه و به قیمت ۳۲ هزار تومان چاپ شده، شامل ۷۵ شعر سپید و مدرن است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مریم گمار گفت: مضامین این کتاب کاملا عاشقانه که از اشعار کوتاه و بلند سپید تشکیل شده، با توجه به استقبال دوستان اجتماعی بسیار مخاطب پذیر است و در این کتاب سعی کرده ام کاملا غم‌های زندگی دور شده و لبخند را با مضامینی عاشقانه پیوند بزنم.

 همان سال‌ها نقطه شروعی برای پرشی بلندتر در من شد و از آنجا که آن سال‌ها اوج جوانی ام بود به دلیل شوق یادگیری از شعر به مدت ۲۰ سال فاصله گرفتم و مدارکی، چون "تربیت معلم علوم قرآنی از تبلیغات اسلامی کرمانشاه معادل فوق دیپلم علوم قرآنی؛ دیپلم معرق؛ نقاشی رنگ روغن رئالیسم را گذراندم و در سال ۱۳۹۹ به دنیای شعر برگشتم و در پاییز همان سال این مجموعه شعر را در انتشارات مانیان تهران به چاپ رساندم.

 زبان شعری «ادریبهشت دستهایم» کاملا مدرن به سبک و سیاق شاعرانی، چون احمد شاملو، یدالله رؤیایی، فروغ فرخزاد و علی باباچاهی است. در شعر سپید، استفاده از تکنیک‌های ادبی در حوزه معنایی شعر یا فرم و زبان، نقش موثری دارند. شاعر در قالب شعر سپید، بی وقفه از جملات استفاده نمی‌کند و به این طریق که گاهی اوقات طول سطرهایش بلند و گاهی وقت‌ها کوتاه است.

انتهای پیام/ ط. پ

برچسب ها: کتاب ، نشر ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.