سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توجه بارندگی‌های فراوان:

هنوز ذخیره آب سد‌ها در کرمان۵۱ درصد است!

مدیر بهره برداری آب منطقه‌ای کرمان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، هنوز ذخیره آبی سد‌های کرمان ۵۱ درصد هست که نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  حامد فراز گفت: در استان کرمان ۴ سد جیرفت، سد نساء بم، سد شهید سلیمانی بافت و سد تنگویه سیرجان درحال بهره برداری هستند و ۲ سد در حال ساخت است.

او گفت: مجموع ظرفیت آب سد‌های استان کرمان، ۵۸۳ میلیون متر مکعب است که در بارندگی‌های اخیر سد نساء بم، شرایط آبگیری بهتری نسبت به  دیگر سد‌های استان کرمان داشت و حدود ۶۱ میلیون مترمکعب آب به ظرفیت این  سد اضافه شد و از ۵۲ میلیون مترمکعب به ۱۱۷ میلیون مترمکعب رسید که معادل ۷۱ درصد ظرفیت سد است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب و منطقه‌ای استان کرمان می‌گوید: سد‌های دیگر با توجه به بارندگی‌هایی که در جنوب استان کرمان بوده است از بارندگی به طور چشمگیر متاثر نشدند؛ چون حوزه بالادست آن‌ها در ارتفاعات برف بود و سیلاب خاصی به این سه سد وارد نشده و تغیرات زیادی صورت نگرفته است.

 او گفت: سد جیرفت بزرگ ترین سد از نظر ظرفیت در استان کرمان  است و مجموعا در این بارندگی‌ها ۲۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت آن افزوده شد و در حال حاضر ۱۳۹ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارد و در مجموع هم اکنون ۴۱ درصد ظرفیت این سد پر است.

به گفته فراز در مجموع از ۵۸۳ میلیون مترمکعب ظرفیت سد‌های استان کرمان، حدود ۲۹۷ میلیون مترمکعب آب در این سدها  ذخیره شده  که معادل ۵۱ درصدظرفیت سد‌ها است.

او گفت: نسبت به پارسال با توجه به اینکه سال ۹۸ بارندگی‌های خوبی در استان داشتیم، ذخیره سد به سطح خوبی رسید و ذخیره سد‌های ما ۶۱ درصد بود؛ اما امسال نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش هم داشتیم.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سد ها رو بالاى كوه جا نمائى مى كنيد سيلاب داخلش نمى ره ,پس آب ها كجا مى ره به سمت خونه هاى مردم ،مديران و سازندگان رو بياريد حساب كتاب پس بدهند