فرماندار منوجان گفت: در ۱۳۲ روستا در ۲ حوزه بخش آسمینون و بخش مرکزی درگیر سیل هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - محمد محمودی، فرماندار منوجان گفت: در روز‌های ابتدایی بارش‌های اخیر ۲۵۰ میلی متر بارندگی در منوجان داشتیم و بارش‌های دیروز و امروز تا این لحظه ۱۴۰ میلی متر گزارش شده و در منوجان جمعا ۳۹۰ میلی متر بارندگی داشته ایم. 

او می‌گوید: در ۱۳۲ روستا در ۲ حوزه بخش آسمینون و بخش مرکزی؛ یعنی شهر نودژ و شهر منوجان  درگیر سیل هستیم و طی جلسات متفاوتی که با مجموعه ستاد مدیریت بحران در شهرستان و استان داشتیم، قبل از وقوع سیل آمادگی لازم برای بحران را داشتیم و اقدامات لازم انجام شد.

 فرماندار منوجان گفت: قبل از وقوع سیل با همکاری شهرداری، دهیاری، بخشداری، راهداری و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران، لایه روبی رودخانه‌ها انجام و نقاط حادثه خیز شناسایی شد و نقاط آسیب پذیر با کمک بخش خصوصی و سازمان‌های مربوطه سامان دهی شدند و خوشبختانه  به موقع اقدام کردیم.

محمودی گفت: در بارش‌های قبلی  در روستای تجدانو که این منطقه در نزدیکی حوزه آبخیز سد میناب است و با وجود اینکه لایه روبی رودخانه انجام شده بود؛ اما پل تجدانو کشش نداشت و آب به سمت منازل مسکونی رفت و خسارت‌های مالی زیادی برای مردم ایجاد کرد.

او می‌گوید: در روز یکشنبه ۲۶ دی برای منطقه حسین آباد که حدود ۲۰ خانوار گرفتار سیل شده بودند، احساس خطر کردیم و منطقه را سریع تخلیه و مردم را در جای امنی اسکان دادیم  و با کمک هلال احمر وسایل لازم را به مردم رساندیم. 

فرماندار منوجان گفت: بر اثر بارندگی و وقوع سیل خسارت مالی زیادی به مردم منوجان وارد شده است و  متاسفانه بخش کشاورزی و راه ها آسیب جدی دیده و منازل مسکونی خسارت دیده اند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.