سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه ۵۲۰ میلیارد ریالی برای بهینه سازی مصرف انرژی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵۲۰ میلیارد ریال برای اجرای بیش از ۲۵۰ پروژه اصلاح و بهینه سازی، کاهش تلفات در روستاهای استان هزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - جمال معتمدی گفت:  هدف از اجرای این طرح اصلاح و بهینه سازی، رفع ضعف ولتاژ، کاهش تلفات و تکمیل روشنایی در روستاهای این استان است.

او گفت: از این تعداد طرح های در دست اجرا بیش از  ۲۰ طرح برق رسانی با سرمایه گذاری بیش از ۲۱۰میلیارد ریال در شهرستان باشت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح برق رسانی باشت بیش از ۱۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط، بیش از ۲۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۶  دستگاه ترانسفورماتور ها اجرا و ظرفیت ترانسفورماتورهای منصوب شده سه هزار و ۲۵۰ کیلو وات آمپر است. 

معتمدی گفت: همچنین ۳۸ طرح در  زمینه اصلاح، بهینه سازی و کاهش تلفات برق روستایی در مناطق مختلف شهرستان گچسارن در دست اجراست.

او گفت: هدف از اجرای این طرح  اصلاح و بهینه سازی، رفع ضعف ولتاژ، کاهش تلفات و تکمیل روشنایی در ۱۶ منطقه شهر دوگنبدان و ۵۱ روستا می باشد.

معتمدی با بیان اینکه  با بهره برداری از طرح های برق رسانی مشکل برق بیش از ۱۵ هزار  مشترک در این شهرستان برطرف خواهد شد گفت: این طرح ها در روستاهای این شهرستان از جمله بید زرد، ناصر آباد، آبریگون، اسلام آباد، سربیشه، جهاد آباد در دست اجراست.

او گفت: در این طرح ها بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۷۰ دستگاه ترانس برق اجرا خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق بهره مند هستند.

او با بیان اینکه  ۹۹ درصد از روستاهای این استان دارای برق پایدار هستند گفت: برق بخش از روستاهای خانوار های دارای جمعیت کم که به تازگی کد دار شدند نیز  در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

معتمدی گفت: هم اکنون ابر پروژه احداث خط دو مداره قلعه رئیسی و دیشموک از ایستگاه سرپری دهدشت تا قلعه رئیسی با طول شبکه ۶۰ کیلومتر در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه این طرح جزو طرح های ریاست جمهوری می باشد گفت: اعتبار این طرح  برق رسانی مهم و تاثیر گذار از طریق ماده ۵۶ تسهیلات تامین شده است.

معتمدی گفت: تسهیلات این طرح تاکنون تخصیص داده نشده در حالی که این شرکت تاکنون ۲۰ کیلومتر از این طرح را اجرا کرده و هم اکنون ۲۰ درصد این طرح برق رسانی پیشرفت دارد.

او گفت: تبدیل بیش از ۴۰۰ کیلومتر سیم مسی با کابل خود نگهدار از دیگر طرح های در دست اجرای این شرکت است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.