سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر رئیس جمهور به روسیه حاوی پیامی مهم بود

امام جمعه آبادان به سفر رئیس جمهور به روسیه اشاره و آن را حاوی پیامی مهم و برنامه‌ای برای مقابله به دشمنان دانست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان - حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی خطیب جمعه آبادان امام جمعه آبادان گفت: دشمنان سعی می‌کنند با فشار اقتصادی این ملت را وادار به تسلیم کنند، اما جبهه‌ی حق باید برای مقابله برنامه داشتند باشد که یکی از این برنامه‌ها، برنامه‌های اقتصادی و مقاومتی، روابط اقتصادی با کشور‌های دوست و همسایه است و سفر‌های اخیر در راستای اجرایی شدن همین برنامه‌ها است.


او با بیان اینکه رئیس جمهور در شعار‌های انتخاباتی خود نیز تاکید کرده که نباید اقتصاد مردم را به غربی‌ها گره زد که دشمن ملت ما هستند، نماز خواندن رئیس جمهور در کاخ کرملین روسیه را نتیجه‌ی این تفکر دانست.


امام جمعه آبادان گفت: نماز خواندن رئیس جمهور در کاخ کرملین که زمانی مرکز شرک بوده است یک رسالت و پیام مهم دارد، اما جنگ رسانه‌های غربی نیز شروع شده است و از این حرکت تعبیر‌های دیگری را ارائه می‌دهند.


حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن اشاره کرد و خوستار توازن در اجرای برنامه‌های مذهبی شد.


او گفت: به همان اندازه که عزاداری‌ها ارزش است، شادی‌ها نیز ارزش است و تذکری در این زمینه به متولیان هیئت‌ها و مساجد دارم و آن این است که توازنی در مراسم‌های شادی و عزاداری‌ها داشته باشند.


امام جمعه آبادان با تاکید بر اینکه هیچ دین و مکتبی به اندازه‌ی اسلام به جایگاه زن نپرداخته است، به مقایسه فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی پرداخت و گفت: فرهنگ غرب که شعار‌های زیادی برای زن و حقوق او دارد، فریبی بیش نیست و زن را به کالایی برای ارضای شهوات و تجارت تبدیل کرده‌اند.


او همچنین در خطبه به انتصاب یک فرد بومی برای نخستین بار به عنوان مسئول پالایشگاه نفت آبادان را یادآور شد و پالایشگاه نفت آبادان و منطقه‌ی آزاد اروند نیز خواست در کنار ارگان‌های خدماتی دیگر و هماهنگ با هم به مردم خدمت کنند.


حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه مردم در بحث عمران و خدمات شهری با این ظرفیت بالا موجود در شهر انتظار تحول در کوتاهترین زمان را دارند، در ادامه گفت: مطالبه‌های ابتدایی مردم این است که مشکلاتی همچون آسفالت خیابان‌ها، اشتغال جوانان و  دیگر مسائل حل شود و مسئولان آبادانی نباید از بن‌بست بگویند چراکه در اسلام بن بست معنی ندارد و همه چیز با هم همفکری و کار جهادی محقق می‌شود.


انتهای پیام/ ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.