سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت جمهوری خواهان با طرح دموکرات‌ها درباره حقوق انتخاباتی جدید

جمهوری خواهان سنا با درخواست دموکرات‌ها برای حمایت از حقوق رای گیری جدید در برخی ایالت‌ها مخالفت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان-مخالفت جمهوری خواهان با دموکرات‌ها برای تصویب برخی قوانین انتخاباتی جدید در ایالت‌های کلیدی ضربه‌ای بزرگ به جو بایدن، رییس جمهور این کشور و هم حزبی هایش در آستانه انتخابات کنگره در آمریکا محسوب می‌شود.

به گفته خبرگزاری رویترز، دموکرات‌ها برای تصویب قانون انتخاباتی جدید به همراهی ۱۰ جمهوری خواه نیاز داشتند تا بتوانند حداقل با ۶۰ رای موافق از ۱۰۰ عضو سنا این قانون را به تصویب برسانند.

اما در جلسه روز گذشته سنا، حداقل ۴۱ رای مخالف به طرح اصلاح قوانین انتخاباتی دموکرات‌ها داده شد که به نظر می‌رسد آن‌ها را برای رسیدن به هدفشان ناکام گذاشت.

برخی مقامات ایالت‌های کلیدی در آمریکا با حمایت همه جانبه جمهوری خواهان قوانینی را تصویب کردند که حضور برخی رای دهندگان در پای صندوق‌های انتخاباتی را محدود می‌کند. از جمله اینکه در برخی مناطق از جمله تگزاس سیاه پوستان، لاتین تبار‌ها و نیز مردم فقیر باید با رعایت برخی دستور العمل‌ها پای صندوق رای حاضر شوند. این گروه‌ها معمولاً از طرفداران دموکرات‌ها در آمریکا هستند.

جو مانچین، سناتور محافظه کار دموکرات درباره این اقدام جمهوری خواهان گفت: ما مجبور نیستیم قوانین را تغییر دهیم تا به مردم آمریکا حق رای بدهیم.

بایدن روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود: ما هنوز گزینه‌های زیادی در اختیار داریم و امید خود را برای تغییر و اصلاح برخی قوانین انتخاباتی از دست نداده ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ دی ۱۴۰۰
این طرح دموکراتها برای تقلب انتخاباتیه. به بهانه اینکه رنگین پوستها شعور اینکه با کامپیوتر کار کنند یا کارت شناسایی بگیرند رو ندارند میخواند انتخابات بدون کارت شناسایی امکانپذیر باشه تا دوباره بتونند تقلب کنند. جالبه با کارت شناسایی برای رای دادن مخالفند ولی با اجبار کارت برای واکسن موافق. فکر کنید تو ایران زمان رای دادن ازت شناسنامه و کارت ملی نخواند. اگه دادگاه عالی آمریکا فاسد نبود و بدون اینکه مدارک تقلب رو بررسی کنه اونها رو رد نمیکرد آبروی آمریکا و دموکراسی کذایی بعد از انتخابات ۲۰۲۰ رفته بود. این چه رییس جمهوریه که بیشترین رای در تاریخ آمریکا رو داره ولی یوتیوب از ترس منفی‌های ویدئوهای بایدن رو غیرفعال کرده؟