در حالی که تنها چند هفته تا شروع دوره اول انتخابات کنگره آمریکا مانده مقامات تگزاس اعلام کردند از قوانین جدید جمهوری خواهان پیروی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات ایالت تگزاس از پیروی از قوانین انتخاباتی جمهوری خواهان در انتخابات پیش روی کنگره خبر دادند. با این حال، این موضوع با واکنش منفی برخی از مقامات دموکرات همراه بوده است. 

دانا دوبوار، یکی از نمایندگان دموکرات تگزاس در این باره گفت: ما به این روش اعتراض داریم. این کار درست مانند سرکوب رای دهندگان است.

دوبوار ادامه داد: در تگزاس تا به حال بیش از ۳۰۰ درخواست برای حضور در رای گیری باطل شده چراکه آنان نتوانسته اند الزامات سختگیرانه جمهوری خواهان را رعایت کنند.

سال گذشته در تگزاس، قانون گذاران مجموعه‌ای از محدودیت‌های رای گیری را به تصویب رساندند تا به موجب آن رای دهندگان با رعایت برخی ملاحظات اجازه حضور در پای صندوق‌ها را داشته باشند.

تگزاس یکی از ایالت‌های اصلی در دست جمهوری خواهان طرفدار دونالد ترامپ است و از زمان انتخابات ۲۰۲۰ در تلاش است مدارکی را مبنی بر تقلب در روند رای گیری و باطل اعلام کردن نتیجه نهایی یعنی پیروزی بایدن ارائه دهد.

دموکرات‌ها قرار است در روز‌های آینده برای تصویب برخی قوانین در رابطه با حقوق رای گیری این اقدامات جمهوری خواهان را خنثی کنند. بسیاری، اما معتقدند این تلاش دموکرات‌ها برای مقابله با قوانین انتخاباتی جمهوری خواهان با شکست مواجه خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا نیز از مقامات تگزاس به دلیل زیر پا گذاشتن برخی حقوقی شهروندی در این ایالت برای شرکت در انتخابات شکایت کرده است. گفته می‌شود این ایالت حضور برخی گروه‌های سیاه پوستان در انتخابات را که بیشتر آن‌ها از طرفداران دموکرات‌ها هستند محدود کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار