کمیته تحقیقات کنگره از مک کارتی خواست داوطلبانه برای پاسخ به سوالاتی در مورد حادثه حمله به کنگره در دادگاه حاضر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - کمیته منتخب مجلس نمایندگان در نامه‌ای که روز گذشته فاش شد از مک کارتی خواست تا در اوایل فوریه برای شهادت علیه دونالد ترامپ پیرامون حادثه حمله به ساختمان کنگره در دادگاه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مک کارتی در واکنش به این نامه گفت: با کمیته‌ای که هیچ مبنای قانونی ندارد همکاری نخواهد کرد. به عنوان یک نماینده و رهبر حزب اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا با افتخار اعلام می‌کنم با نهادی که آینده آمریکا را به بازی گرفته و هیچ مبنای قانونی و رسمی ندارد به هیچ عنوان همکاری نخواهم کرد.

به گفته منابع خبری، نمایندگانی از کمیته تحقیقات کنگره روز گذشته با کایلی مک انانی، سخنگوی سابق کاخ سفید در زمان دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کرده اند.

بنی تامپسون، رییس کمیته تحقیقات کنگره در نامه‌ای خطاب به مک کارتی گفت: ما باید در مورد چگونگی آمادگی ترامپ در روز حادثه و اقدامات وی و اطرافیانش برای حمله به ساختمان کنگره اطلاعات کافی جمع آوری کنیم.

پیشتر کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به جریان حمله به کنگره گفته بود: دموکرات‌ها به جای اطمینان دادن از اینکه وقایع رخ داده، هرگز تکرار نخواهد شد؛ از این جریان به عنوان یک سلاح سیاسی حزبی برای تجزیه کشور استفاده می‌کنند.
او در بیانیه‌ای با اذعان به یورش هواداران ترامپ، در حالی که جلسه کنگره در حال برگزاری بود، این حمله را اشتباه و غیر قانونی خواند و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند سزاوار روبرویی با عواقب قانونی کامل آن عنوان کرد.

پس از پیروزی جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ جمهوری خواه مدعی وقوع تقلب گسترده شد و طرفدارانش را به حمله به ساختمان کنگره برای گرفتن رأی خود ترغیب کرد که این حمله در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود.

تیم میلر، روزنامه نگار و مقاله نویس در نشریه بول وارک، درباره نحوه برخورد با عاملان این حمله اعلام کرد این سوالی است که به صورت خاص باید اعضای کنگره به آن توجه نشان بدهند. واقعیت این است که آنچه که در ۶ ژانویه روی داد، ورای تصور بود. کمسیون بررسی حوادث ۶ ژانویه نیز به باور من به نتیجه چندان مثبتی نرسیده است.

به گفته این روزنامه نگار آمریکایی، جمهوری خواهان حتی هم حزبی‌های خود را که در خصوص حملات ۶ ژانویه، لحنی همراه با عذرخواهی داشتند، تحمل نکردند و آن‌ها را به انزوا کشاندند. انتخابات ۲۰۲۴ مشکلی بسیار جدی است و باید قانونی برای اصلاح نحوه شمارش آرا به تصویب برسد و نباید منتظر تکرار این معضل بود که مسئول داخلی یک ایالت یا رئیس مجلس ایالتی مشخص کند که چه کسی برنده انتخابات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار