سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار گناباد:

فرودگاه گناباد به سرعت باید تکمیل شود

فرماندار گناباد دستور سرعت‌بخشی در تکمیل فرودگاه گناباد را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  نصیری گفت: باید در روند تکمیل فرودگاه گناباد سرعت بخشید و هرچه سریعت تر آن را به اتمام رساند.

تعیین ضرب‌الاجل فرماندار برای تکمیل فرودگاه گناباد و فراخوان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، منجر به آن شد که روز چهارشنبه حدود ۲۰ نفر از مسئولان حوزه‌های مختلف این شهرستان با حضور در محل طرح ساخت فرودگاه این شهرستان، وضعیت را مورد بررسی مجدد قرار دهند.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.


بیشتر بخوانید


مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیرماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریورماه همان سال گودبرداری و بتن ریزی سالن فرودگاه انجام شد و روند احداث آن در سه سال گذشته سرعت گرفت.

به گفته فرماندار گناباد، باید از همه پتانسیل‌ها و توان در سطوح شهرستانی و استانی در این زمینه بهره گرفته شود و به صورت مستمر و در بازه‌های زمانی کوتاه بر اجرای طرح نظارت شود تا با جدیت همه بخش‌ها، حداکثر تا ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح و بهره برداری از فرودگاه گناباد باشیم.

نصیری می‌گوید: همه مسئولان مربوطه باید سرعت در اجرای طرح فوق را در اولویت اقدامات و برنامه‌های خود قرار دهند و از امروز به صورت خاص و حتی با پیگیری‌های مستمر از ناحیه ادارات کل استانی و کشوری، تلاش کنند که فرودگاه در این موعد زمانی تکمیل و به بهره برداری برسد.

مهدی توکلی کندری رئیس فرودگاه گناباد گفت:  ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲۸ سال گذشته برای احداث و تکمیل فرودگاه در دست احداث گناباد تخصیص یافته است که از این میزان ۲۲۶ میلیارد ریال از ابتدای شروع به کار لغایت سال ۱۳۹۸ و بقیه از سال ۱۳۹۹ تاکنون هزینه شده است.

او گفت: از این میزان ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای شبکه‌های آبرسانی و برق رسانی، ۲۶ میلیارد ریال برای اجرای شبکه گازرسانی و تکمیل ترمینال، ۲۳۰ میلیارد ریال هم برای احداث راه دسترسی و محوطه سازی و ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث دیوار پیرامونی طرح در نظر گرفته شده است.

 رئیس فرودگاه گناباد گفت: تاکنون باند فرودگاه این شهرستان به اتمام رسیده است و بلوار ورودی و ترمینال فرودگاه هم به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۸۸ و ۹۵ درصدی در حال اجرا است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.