سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت شیرین واحد های صنعتی راکد به چرخه فعالیت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برنامه های وزارت صنعت و معدن سالانه احیای تعدادی از واحد‌های قابل احیا در دستور کار قرار می‌گیرد.

او گفت: بر اساس بازرسی‌ های انجام شده کارشناسان از شهرک‌های صنعتی ۹۰ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد که قابلیت احیا و برگشت به چرخه تولید را دارند شناسایی شد.

حسین پور گفت: در سال ۱۴۰۰ از این تعداد واحد قابل بازگشت به چرخه تولید کار احیا ۲۵ واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از این تعداد ۱۸ واحد به چرخه تولید بازگشت.

او یکی از اهدف مهم بازگشت واحد‌های صنعتی راکد به چرخه تولید را علاوه بر رونق تولید، فراهم شدن اشتغال بیان کرد و گفت: با احیا و بازگشت این ۲۵ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد برای ۲۴۰ تن شغل ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به واحد‌های صنعتی راکد خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات ۷ واحد باقی مانده تا دو ماه دیگر نیز به چرخه تولید باز خواهند گشت.

او با اشاره به اشتغال بیش از ۸ هزار تن در طرح‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال در استان پرداخت شد که حدود ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

حسین پور در خصوص اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان گفت: ۵۳۳ طرح با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح‌ها برای حدود ۱۸ هزار تن در استان شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.