سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندسازی جوامع محلی روستای هدف گردشگری استان اردبیل

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع استان اردبیل گفت: توانمندسازی جوامع محلی روستای هدف گردشگری استان از طریق تشکل‌های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - نگار سریع الاطلاق، سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع استان اردبیل گفت: در این راستا، طرح توانمندسازی جامعه محلی روستای عنبران علیا شهرستان نمین به صورت پایلوت از شهریور ماه امسال آغاز شده و اعتبار اولیه آن از سوی دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تامین شده است.

او گفت: توانمندسازی روستای هدف گردشگری از میان شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، سرعین، خلخال و نمین انتخاب خواهد شد که توانمندشدن افراد روستا باعث مشارکت آنان در فرایند توسعه محلی و توسعه کسب و کار‌های خرد در حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌شود.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع استان اردبیل گفت: تحقق این امر، افزایش درآمد پایدار و بهبود معیشت ساکنین روستا‌ها و کاهش تصدی گری‌های دولت در توسعه محلی روستا‌ها را در برخواهد داشت.

سریع الاطلاق گفت: توانمندسازی جوامع محلی ارتقای سرمایه اجتماعی در سطح روستا‌های هدف را به دنبال خواهد داشت که با توانمند سازی جوامع محلی همچنین شاهد افزایش سطح تجهیزات منابع محلی توسط مردم روستا‌های هدف و افزایش سواد مالی ساکنین روستا‌های هدف نیز خواهیم بود.

او تشکیل تیم اجرایی، بررسی محلی، آموزش، اعتمادسازی، ارزیابی جامعه، اطلاع رسانی، تهیه پروفایل ساکنان، سازمان یابی، نیازسنجی، اولویت بندی و برنامه ریزی را از جمله فرآیند ایجاد و ظرفیت سازی مراکز توسعه روستا‌ها برشمرد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع استان اردبیل گفت: کسب و کار‌های پیشرو دارای قابلیت توسعه در سطح استان و شهرستان شناسایی خواهد شد و مطالعه بازار، تعیین کسب و کار‌های اولویت دار با مزیت‌های اقتصادی و شبکه سازی مشاغل خرد در مشارکت محلی و تحلیل نیازمندی‌های توسعه کسب و کار‌ها از جمله گام‌های اجرایی در پیاده سازی این مهم خواهد بود.

سریع الاطلاق گفت: افراد داوطلب روستا پس از توانمندی قادر خواهند بود تا علاوه بر پرداختن به مسائل فراروی ساکنین محله، برای توسعه روستای خود نیز گام بردارند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.