سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمپین آموزشی " برای هم بمانیم " در خانه‌های هلال استان یزد

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای کمپین آموزشی خانه‌های هلال با هدف آمادگی جوامع محلی و روستایی در مخاطرات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمد دریایی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: پیرو تفاهم نامه با کمیته بین المللی صلیب سرخ و دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، کمپین آموزشی «برای هم بمانیم» از هفته سوم دی امسال آغاز می‌شود که در این طرح، علاوه بر آموزش‌های واکنش در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه، ترغیب و تشویق عموم مردم به واکسیناسیون، هدف اصلی است.

دریایی پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره ابتلا از طریق ترویج واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل بهداشتی، ارتقاء پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت سازی و توانمندکردن جوامع محلی با افزایش کمی، ارتقای سطح آموزشی در خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم برخوردار شهری، آماده‌سازی اعضای این خانه‌ها برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها، آگاه سازی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی را از اهداف برگزاری این کمپین برشمرد.

او گفت: با توجه به جایگاه خانه‌های هلال به عنوان طرحی شاخص در برنامه‌های کلان جمعیت هلال احمر و مرکزی برای فعالیت‌های امدادی، بشر دوستانه و عام المنفعه در روستا‌ها و محلات این طرح با همکاری این مراکز اجرا می‌شود.

دریایی استفاده از بازی‌های آموزشی برای کودکان را از تدابیر آموزشی در این دوره‌ها عنوان کرد و ادامه داد: یکی از تفاوت‌های این کمپین با طرح‌های اجرا شده قبلی استفاده از بازی در آموزش کودکان است. به عنوان مثال از بازی مارو پله برای شناخت کودکان از مخاطرات و آموزش بهترین واکنش آن‌ها در هنگام سانحه استفاده شده است.

او گفت: همچنین در این کمپین ترغیب عمومی جامعه به واکسیناسیون به سرفصل‌های آموزشی خانه‌های هلال اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.