سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ فاز دیگر طرح مدیریت هوشمند کرونا در کردستان اجرا می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تاکنون سه مرحله از طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان اجرایی شده و فاز‌های چهارم و پنجم نیز از ۱۸ دی آغاز می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  محمد رضایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جلسه‌ای که به منظور اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در سنندج برگزار شد، گفت: در این مرحله حمل و نقل برون شهری و واحد‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرد.

رضایی با تاکید بر اینکه باید تمام مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و موسسات فرهنگی، علمی و تحقیقاتی در زمان بندی مشخص، نظارت و کنترل برطرح واکسیناسیون را انجام دهند، از هیات امنای مساجد، اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی نیز خواست در مراسم‌های ملی مذهبی و نماز‌های جمعه و جماعت نسبت به ترغیب مردم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

او می گوید: صدا و سیمای مرکز کردستان و رسانه‌های استان هم با بهره‌گیری از افراد متخصص، در زمینه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدام کنند.

به گفته ی رضایی برابر الزامات و آیین نامه‌های انضباطی با کارمندانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند برخورد می‌شود و آن‌ها موظف به ارائه تست پی سی آر منفی به صورت دو هفته یک بار با هزینه شخصی خود هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه بیماری امیکرون تاکنون ۱۴ استان را با حدود ۱۵۰ نفر درگیر کرده است گفت: هیچ موردی از این بیماری تاکنون در استان مشاهده نشده است.

دکتر بهروز اخوان افزود: تاکنون ۸۰ درصد جمعیت استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در قالب پنج مرحله از ۲۱ آذر شروع شده است بر اساس این طرح قرار است به افرادی که واکسن نزده‌اند خدمات ارائه نشود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.