معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز مشمول طرح واکسیناسیون کرونا در استان، ۹۱ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز مشمول طرح واکسیناسیون کرونا در استان، ۹۱ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۶۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند، اما مدیران مدارس باید همچنان بر روی آگاه سازی دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه تزریق واکسن کار کنند و این مهم را تا تحقق کامل پیگیری و رصد نمایند.

خوشگوار افزود: واکسیناسیون دانش آموزان به صورت نوبت بندی و مدرسه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق در حال انجام است و دانش آموزان می‌توانند با همراهی یکی از اولیای خود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کرده و واکسن خود را تزریق کنند.

او تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، رعایت مفاد آن در آموزشگاه‌ها و مدارس با دقت در دستور کار قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: براساس آمار، پنج هزار و ۹۰۰ کارمند در استان واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند که ۲ هزار و ۱۷۰ نفر از این تعداد را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، علیرغم اینکه بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان دُز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اما از لحاظ تعداد، افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند، قابل توجه هستند.

خوشگوار افزود: لازم است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا که حضور در محل کار منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و یا ارائه تست منفی PCR است، اعمال شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.