سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرک صنعتی مهاباد ۴ اخطاریه زیست محیطی گرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۴ اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های صنعتی آلاینده در شهرک صنعتی این شهرستان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در طول سال جاری ۴ اخطار محیط زیستی و شکایت از شهرک صنعتی مهاباد بدلیل عدم رعایت استاندارد‌های محیط زیستی و بحرانی شدن وضعیت صادر شده است.

سخنور گفت: همچنین در چند سال گذشته عزمی جدی برای حل مشکلات محیط زیستی شهرک صنعتی بخصوص پساب صنعتی آن وجود نداشته و پرونده این شکایت در یکی از شعب دادگاه در ارومیه در جریان است.

وی گفت: ۴ واحد صنعتی در این شهرک نیز به دلیل نصب نکردن پیش‌تصفیه و رهاکردن فاضلاب با آلودگی بیشتر از استاندارد، اخطاریه دریافت کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: محیط زیست و سلامت شهروندان را نباید فدای توسعه و صنعت کرد. اگرچه فعالیت واحد‌های تولیدی و توسعه شهرک صنعتی دارای اهمیت ویژه‌ای است، اما آلوده شدن منابع آب شرب و اراضی روستا‌های اطراف بدلیل ورود پساب شهرک صنعتی قابل قبول نیست و قطعا باید اصلاح شود.

این مقام مسئول گفت: واحد‌های صنعتی ملزم به رعایت استاندارد‌های زیست محیطی هستند و در غیر این‌صورت پس از ابلاغ اخطاریه و عدم رفع آن، واحد در لیست صنایع آلاینده محیط زیست قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.