رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان پایش و آزمایشگاه، ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای پایش‌های مستمر و دوره‌ای صنایع و به منظور کاهش آلودگی واحد‌های تولیدی و صنعتی  فرآیند تولید در ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی توسط کارشناسان پایش و آزمایشگاه پایش شدند.

سخنور افزود: پایش واحد‌ها به صورت مستمر و برنامه ریزی شده به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی انجام می‌شود، زیرا واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌توانند یکی از عمده‌ترین مکان‌های ایجاد آلایندگی، آب، هوا و خاک باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: در صورتی که واحد‌های تولیدی استاندارد‌ها و ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند، بعد از دریافت اخطاریه زیست محیطی و در صورت عدم رفع مشکلات آلودگی، طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده باید یک درصد از مبلغ فروش تولیدات خود را بعنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: واحد‌هایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام کنند از فهرست واحد‌های آلاینده خارج می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.