رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۹ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در این شهرستان پایش زیست محیطی شدند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای پایش‌های مستمر و دوره‌ای صنایع و به منظور کاهش آلودگی واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی، فرآیند تولید در ۹ واحدصنعتی و خدماتی توسط کارشناسان پایش و آزمایشگاه پایش شد.

سخنور با بیان اینکه در پایش این واحد‌ها برای کارخانه شن و ماسه اخطاریه صادر شد، افزود: این واحد‌ها در صورت عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی از منابع مهم آلاینده محیط زیست بالاخص هوا محسوب می‌شوند که پایش زیست محیطی منظم و مستمر می‌تواند نقش به سزایی در کاهش مخاطرات زیست محیطی ایفا کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در طول سال به صورت منظم و برنامه ریزی شده پایش می‌شود و برای واحد‌هایی که موجب آلودگی‌های مختلف زیست محیطی اعم از آب، خاک و هوا می‌شوند طبق قانون اخطاریه زیست محیطی صادر تا نسبت به رفع آلودگی در یک بازه زمانی مشخص شد اقدام کنند.

سخنور اذعان کرد: واحد‌ها در صورت عمل نکردن به اخطاریه زیست محیطی ضمن برخورد قانونی، به عنوان صنعت آلاینده به سازمان امور مالیاتی کشور نیز معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.