سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش نخستین برف زمستانی در سراسر آذربایجان غربی

نخستین برف فراگیر چهره آذربایجان غربی از پلدشت تا سردشت را سفیدپوش و زمستانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با تداوم و تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما از نقاط مختلف آذربایجان غربی گزارش می شود.

بارش برف که از بامداد امروز، جمعه در نقاط مختلف آذربایجان غربی از جمله در ارومیه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، موجب خوشحالی مردم از پاکی هوای شهر و نزول رحمت الهی شده است.

 بارش برف در سومین روز فصل زمستان پلدشت در شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی تا روستای ساریجالوی تکاب در جنوب این استان را سفیدپوش کرد.

بارش برف موجب کولاک برف و مه گرفتگی در معابر و محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی شده است با این حال مردم و به ویژه کشاورزان شاکر نزول رحمت الهی هستند.

یاسر اشتاد کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: با ورود یک موج بارشی به آذربایجان غربی که از بامداد امروز جمعه، این استان را فراگرفته است بارش برف در بیشتر مناطق استان آغاز شده است و ادامه دارد و از اواخر وقت با خروج سامانه بارشی از استان، بارندگی ها خفیف تر شده و از شدت بارش ها کاسته می شود.

وی گفت: این سامانه، بارش های مطلوبی به ویژه در نقاط جنوبی و مرکزی استان خواهد داشت که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

اشتاد در زمینه میزان بارندگی‌ها نیز افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی در استان در شهرستان سردشت با ۶/۲ میلیمتر گزارش شده است و در ارومیه نیز میزان بارندگی به ۲/۱ میلیمتر و ارتفاع برف به ۷ سانتی متر رسید.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در شبانه روز گذشته چالدران با ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و نقده با ۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است و دمای هوا در سردترین در ارومیه ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.