تشدید مه گرفتگی در آذربایجان غربی دید افقی را تا ۵۰ متر کاهش داد.

مهدی کریمی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از تشدید مه گرفتگی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: دید افقی در ارومیه مرکز استان تا ۵۰ متر کاهش یافته است.

وی به تدوام پایداری جوی تا پایان فردا پنج شنبه نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی آخرین الگو‌های پیش یابی و با توجه به عبور امواج بارشی از استان و فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز پنج شنبه ۲۵ آذر ماه، ازفردا بارش باران و برف و وزش باد در مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود.

صابری ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی کلیه مناطق استان را در بر خواهد گرفت و تا اوایل هفته آینده در استان مستقر خواهد بود.

صابری همچنین افزود: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و احتمال لغزندگی، کاهش شدید و کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی دور از انتظار نیست لذا شهروندان از فعالیت کوهنوردی پرهیز کرده و نسبت به تجهیز خودرو به وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی اطمینان حاصل کنند.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در ارومیه مرکز استان بین پنج درجه سانتی گراد بالای صفر و یک درجه سانتی گراد زیر صفر در نوسان بود و شهرستان چالدران با ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود و تکاب با ۱۱ درجه بالای صفر هوای نسبت به دیگر شهر استان هوای گرمتری داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.