سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به ۵ استان یمن

در حملات جنگنده‌های سعودی-آمریکایی به استان‌های الجوف، مأرب، تعز، الحدیده و صعده ده‌ها غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، استان‌های الجوف، مأرب، تعز، الحدیده و صعده آماج حملات وحشیانه جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی بودند که طی آن شماری از جمله یک زن باردار به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.

منطقه البلق در شهرستان الوادی در استان مأرب ۲۳ بار، شهرستان صرواح در همین استان سه بار، شهرستان مقبنه در استان تعز دو بار و مجتمع دولتی در شهرستان حزم در استان الجوف چهار بار بمباران شدند.

متجاوزان به یمن و مزدوران آنان ۱۷۲ بار توافقنامه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند که پرواز جنگنده‌ها بر فراز شهرستان‌های حیس و الجراحی، حمله یک فروند هواپیمای جاسوسی به حیس و ۲۱ حمله موشکی و توپخانه‌ای و ۱۱۲ حمله با سلاح‌های مختلف از موارد نقض این توافقنامه در ۲۴ ساعت گذشته است.

یک زن باردار و یک کودک در حمله جنگنده‌های متجاوزان به شهرستان حیس در استان الحدیده شهید و سه نفر زخمی شدند.

شهرستان الجراحی در استان الحدیده نیز در پنج نوبت هدف حمله هوایی قرار گرفت که بر اثر آن سه کودک زخمی شدند که حال دو نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

یک شهروند یمنی نیز در حملات ارتش سعودی به منطقه مرزی رقو در استان صعده زخمی شد.

پیش از این هم صنعاء پایتخت یمن آماج حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی قرار گرفته بود که طی آن مؤسسه فنی حرفه‌ای نزدیک بیمارستان الیتیم بمباران شد.

عربستان سعودی طی چند سال گذشته با آغاز جنگی علیه ملت یمن، هزاران یمنی را به شهادت رسانده، میلیون‌ها انسان را از خانه‌های خود آواره کرده، موجب قحطی و گرسنگی در بعضی مناطق این کشور شده، بیشتر زیرساخت‌های یمن را منهدم کرده و جنایت‌های جنگی متعددی را مرتکب شده است. در همین حال جنبش انصارالله یمن در دفاع از مردم و سرزمین یمن این تجاوزها را بی پاسخ نگذاشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.