سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه ارومیه معارفه شد

طی مراسمی باحضور معاون وزیر علوم و مسئولان استانی، علیجانپور به عنوان رییس دانشگاه ارومیه معارفه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه ارومیه که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، افزود: بدون پژوهش امکان توسعه در هیچ جامعه‌ای وجود ندارد بنابراین باید به توسعه و ورود پژوهش در جامعه توجه شود.

وی تصریح کرد: منابع پژوهشی هر کشور دانشگاهیان هستند که با کار پژوهشی به توسعه کشور کمک می‌کنند باید برای توسعه به دانشگاه و دانشگاهیان توجه شود.

مصطفوی سابقه دانشگاه ارومیه را بیش از ۱۴۰سال دانست و اظهار کرد: آذربایجان غربی و به ویژه ارومیه مرکز علم و تمدن است و اساتید و دانشجویان مختلف را در جهت توسعه علم برداشته اند.

معاون  سیاسی‌امنیتی استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: وظیفه دانشگاهیان گسترش سرمایه اجتماعی است چرا که مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه اجتماعی است که به وسیله این سرمایه گام‌های اساسی در کشور برادشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید علم و دانش از دیگر وظایف دانشگاهیان است، یاد آور شد: تولید علم و دانش موجب می‌شود  یک کشور از سایر کشور‌ها مستقل باشد و وابستگی نداشته باشد.

مصطفوی ادامه داد: در بحث کرونا،   تولید واکسن، ماسک و انواع محصولات بهداشتی  نشان داد علم و دانش چگونه می‌تواند موجب استقلال یک کشور باشد و ما به همت دانشمندان از این بحران سر بلند شدیم.

در این مراسم با اهدای لوحی از زحمات دکتر رحیم حب نقی در دوران تصدی ریاست دانشگاه تقدیر و علیجانپور به عنوان رییس جدید دانشگاه ارومیه معارفه شد.  

انتهای پیام/ ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.