مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» بیش از ۶ هزار نسخه کتاب توسط دانشگاه ارومیه به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» بیش از ۶ هزار نسخه کتاب توسط دانشگاه ارومیه به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.

معصومی افزود: محتوای این مجموعه اهدایی در موضوعات متنوع از جمله کشاورزی، اقتصاد و موضوعات اجتماعی بوده است.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم کارشناسی، این کتب ثبت و برای استفاده عمومی در بین کتابخانه‌های سطح استان توزیع می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی بیان کرد: این نهاد با اجرای طرح های، چون پویش وقف کتاب؛ خیر ماندگار و طرح اهدای کتاب؛ اهدای دانایی در سال‌های متمادی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و نسبت به جمع آوری کتاب‌های اهدایی و وقفی عموم مردم اقدام کرده است.

معصومی بیان کرد: یکی از فواید و کارکرد‌های وقف در بُعد فرهنگی، تأمین منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شده و این فرهنگ مردمی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امید است با اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

علاقه‌مندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آن‌ها تماس بگیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.