رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: توجه به دیپلماسی فناوری باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  غلامرضا منصور فر در مراسم هفته پژوهش که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، افزود: دیپلماسی فناوری باید اولویت سیاست گذاران استان و کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید هر آنچه که در حوزه علم و فناوری و پژوهش در دست داریم را به نحو مطلوب به نمایش بگذاریم تا جذب سرمایه صورت گیرد.

منصوری فر با تاکید به اینکه متاسفانه حضور خوبی در نمایشگاه دستاورد‌های علمی و پژوهشی دنیا نداریم، خاطر نشان کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و نمایش پیشرفت‌های حوزه پژوهش و فناوری موجب جذب سرمایه و توسعه کشور می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید حمایت‌ها از فناوران افزایش یابد، خاطر نشان کرد: فناوران نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند ان‌ها نیازمند حل موانع و مشکلات علمی جوانان هستند.

وی یاد آور شد: طبق فرموده و تاکید مقام معظم رهبری عدم حمایت از نخبگان و پژوهشگران و توصیه به نخبگان برای خروج از کشور یک خیانت به کشور است.

منصور فربا تاکید به اینکه کشور دارای نیروی جوان، خلاق، تحصیل کرده و نخبه است، افزود: متاسفانه تولید فناوری در کشور بسیار ارزان و با قیمت پایین انجام می‌شود باید تلاش شود با برنامه ریزی سرمایه‌های که از کشور‌های همسایه اطراف رخ می‌دهد را جذب داخل کشور کنیم تا ضمن جذب سرمایه موجب توسعه و حمایت از نخبگان شویم.

وی ادامه داد: دنیا در حال پیشرفت است و شیوع کرونا و همزمان رشد استارت آپ‌ها در این ایام نشان داد که باید به سمت دانش‌های نوین و استارت آپ‌ها حرکت کنیم.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.