سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین مورد نیاز مسکن فرهنگیان تأمین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:اختصاص زمین موردنیاز برای احداث مسکن فرهنگیان درشرق زنجان درجلسه ستادبازآفرینی مسکن شهری زنجان مصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث مسکن فرهنگیان در شرق زنجان در جلسه ستاد بازآفرینی مسکن شهری استان زنجان، مصوب شد، گفت: زمین مورد نظر از زمین‌های سازمان ملی مسکن است که برای احداث مسکن متقاضیان طرح اقدام ملی برای قشر فرهنگیان اختصاص یافته و در جای مناسبی در منطقه شرق شهر زنجان قرار دارد.

او با تأکید بر اینکه با اختصاص این زمین، دیگر نیازی به تغییر کاربری و کم کردن کاربری‌های آموزشی که به عنوان یکی از راه حل‌های تأمین زمین مسکن فرهنگیان در شرق شهر زنجان مطرح شده بود، نداریم، افزود: اقدامات مربوط به طراحی مسکن فرهنگیان در اداره کل راه و شهرسازی استان در زمین اختصاص یافته شد، در حال انجام است.

بیات منش با بیان اینکه آمار نهایی تأیید شده فرهنگیان متقاضی مسکن در طرح اقدام ملی در زنجان، ۳۲۶ نفر است، گفت: فرهنگیان متقاضی در زنجان که در قالب سامانه اقدام ملی مسکن اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده بودند، به دلیل تغییراتی که در سامانه مذکور ایجاد شده، باید تا آذرماه ثبت نام قبلی خود را حدف و مجدداً از طریق لینک نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام مجدد کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از وجود ۱۱ سکونتگاه غیررسمی در استان زنجان خبر داد و گفت: ۸مورد از این سکونتگاه‌ها شامل اسلام آباد، نجف آباد، کوی فلسطین، سایان، خاندره، کوی شهداء، کوی فاطمیه، گوجیک آباد در زنجان است و حسین آباد و شریف آباد در ابهر و کوی شریعتی در قیدار از سکونتگاه‌های غیررسمی استان زنجان محسوب می‌شوند.

بیات منش با بیان اینکه کوی فلسطین در زنجان جا به جا می‌شود، افزود: واحد‌های مسکونی جایگزین برای اهالی محله فلسطین در قالب طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه واحد‌های جایگزین برای ساکنان محله فلسطین که ۸۰ درصد آن‌ها در پروژه زیتون (کوی فرهنگ) و ۲۰ درصد در پروژه زنگان (منطقه گلشهر) قرار دارد، گفت: تا پایان سال آینده به مرحله بهره برداری می‌رسد.

بیات منش افزود: پیشرفت فیزیکی این واحد‌های مسکونی به ۶۰ تا ۷۰ رسید با ساکنان محله فلسطین برای فراهم کردن مقدمات جابجایی وارد مذاکره و عقد قرار داد انجام می‌شود.

او بابیان اینکه بر اساس قیمت گذاری کارشناسی که در محله فلسطین انجام شده، زمین‌های این محدوده از قرار متری ۲ و نیم میلیون تومان ارزش گذاری شده است، گفت: ارزش واحد جایگزین تحویلی ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه کمک‌های نهاد‌های حمایتی باید همراهی لازم در این زمینه را داشته باشند، افزود: هر خانوار به طور متوسط غیر از ارزش زمین تحت مالکیت خود در محله، ۳۰۰ میلیون تومان برای دریافت واحد‌های مسکونی جدید نیاز دارد.

بیات منش افزود: ساکنان محله کوی فلسطین از نظر اقتصادی ضعیف هستند و باید تسهیلات ارزان و حتی کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در مجموع با احتساب هزینه ساخت واحد‌های جایگزین و سایر خدمات مهندسی، کل هزینه عملیات جابجایی ساکنان فلسطین ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

او ادامه داد: برای آغاز فرآیند جابجایی ساکنان و اقناع مردم این منطقه، امور مربوط به تسهیلگری‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه از طریق یک کارگزاری در جریان است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.