سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردش مالی ۱۱ هزار میلیارد ریالی تولید پسته در خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: خوشاب از قطب‌های تولید پسته خراسان رضوی است که منابع مالی حاصل از تولید این محصول ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی گفت: ورود سرمایه گذاران برای ساخت واحد‌های فرآوری در بخش‌های بسته بندی محصول پسته، بخش‌های تجاری و بازرگانی نیز ضروری است و افزایش کیفیت این محصول و تبدیل این شهرستان به یکی از قطب‌های صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان با برخورداری از ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته رتبه دوم خراسان رضوی را از نظر سطح زیر کشت این محصول دارد و باغداران این شهرستان امسال پنج هزار و ۷۷۵ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۳۰ درصد آن صادر شده است.

رودسرابی گفت: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.