مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی‌های خراسان رضوی در نیمه نخست امسال ۳۷ میلیون و ۸۰۶ هزار دلار صادرات انجام دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عقیل مختاری مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۹۹ تعاونی در خراسان رضوی تشکیل شد که هزار و ۷۱۹ فرصت شغلی ایجاد کردند، گفت: هفت هزار و ۲۹۲ تعاونی با ۱۲۰ هزار و ۴۴۹ عضو در استان فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها در حوزه صادرات نیز فعال هستند.

او افزود: تعاونی‌های خراسان رضوی  در نیمه نخست امسال ۳۷ میلیون و ۸۰۶ هزار دلار صادرات انجام دادند که کود‌های ماکرو، پسته و خشکبار، کیک و کلوچه، زعفران، عسل، نانو چوب، سیم و کابل و مصنوعات پلاستیکی از جمله اقلام صادراتی آن‌ها بوده است و اسپانیا، اروگوئه، عراق، چین، تایوان، هنگ کنگ، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، روسیه، پاکستان و آلمان کشور‌های هدف این صادرات است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد تعاونی ۲ هزار و ۴۷۵ تعاونی در حوزه خدمات، هزار و ۷۱۶ تعاونی در حوزه کشاورزی، هزار و ۱۸۷ تعاونی در حوزه صنعت و معدن، ۷۰۲ تعاونی تولیدی و توزیعی، ۴۲۴ تعاونی در حوزه مسکن و مابقی در سایر زمینه‌ها فعالیت دارند.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.