سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سابق نیرو‌های ناتو:

بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسی در مرز با اوکراین مستقر هستند

درپی تنش‌های روسیه و آمریکا برسر اوکراین، فرمانده سابق نیرو‌های ناتو مدعی حضور هزاران سرباز روسی در مرز اوکراین و افزایش نیرو‌های اوکراینی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، گزارش‌های ادعایی درباره آمادگی‌ روسیه برای حمله به اوکراین را رد کرده و آن‌ها را جعلی دانسته است، فرمانده سابق نیرو‌های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر هستند.»

فرمانده سابق نیرو‌های ناتو  با بیان ای‌که «اوکراین نیرو‌های خود را توسعه داده است، اما فاقد دفاع دریایی و هوایی است»، مدعی شد: «با حمله روسیه به اوکراین ممکن است رئیس‌جمهور پوتین به هدفش برای گسترش نفوذ خود برسد.»

فرمانده سابق نیرو‌های ناتو همچنین گفت: «اوکراین از سال ۲۰۰۰ برای پیوستن به ناتو از ما درخواست حمایت کرده است.»

این در حالی است که مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا عضویت اوکراین در ناتو را برای دهه آینده غیرممکن دانستند.

پیشتر، روسیه درباره پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده بود. روسیه اعلام کرد اگر به اوکراین اجازه عضویت در ائتلاف ناتو داده شود، مسکو این اقدام را تلافی خواهد کرد چرا که عضویت اوکراین در ناتو به شدت خطرناک است.

اختلافات سیاسی کی‌یف و مسکو ماه‌هاست که در جریان است. آمریکا، روسیه را متهم به تلاش برای حمله نظامی علیه اوکراین می‌کند، ولی مسکو این اتهامات را قویاً تکذیب می‌کند. دو کشور به دنبال اتخاذ رویکردی برای حل مشکلات هستند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای درگیری‌های کنونی در منطقه دونباس در شرق اوکراین را به «نسل‌کشی» تشبیه کرد و گفت: «روس‌هراسی اولین گام به سوی نسل‌کشی بود، مفاهیم باید منعکس‌کننده واقعیت رویداد‌هایی باشد که اتفاق می‌افتند، بیایید درباره آن فکر کنیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.