سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش رقابت برای پاک کردن آلودگی‌های فضا

افزایش زباله‌ ها در فضا باعث ایجاد خطراتی از جمله برخورد با ماهواره‌ ها و تلسکوپ فضایی ناسا را به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از yale، یک اخترفیزیکدان معتقد است که زباله‌ها در حال چرخش در فضا هستند. مارلاگ‌ها می‌گوید که آنها راه ماهواره‌ها را مسدود می‌کنند. رقابت برای پاک کردن آلودگی‌های فضا شدت بیشتری گرفته است. افزایش زباله‌ها روی ماموریت‌های فضایی تاثیر گذاشته و تهدیدی برای ماموریت‌های سرنشین‌دار است. برای مثال در ماه نوامبر زباله‌های ماموریت روسی، پیاده روی فضانوردان را در ایستگاه فضایی بین‌المللی لغو کرد.

این استاد نجوم در دانشکده هنر و علوم ییل داور مسابقه Clear Constellation است. جایی که تیم‌هایی از دانشجویان مقطع کارشناسی روش‌های نوآورانه برای حذف زباله‌های فضایی ارائه می‌دهند. شرکت نرم افزاری متخصص در حذف و بازیافت زباله Rubicon حامی این رقابت است. جایزه تیم اول ۱۰۰ هزار دلار است. ناسا در حال ردیابی بیش از ۲۷ هزار شی در فضا است. این در حالی است که بیش از نیم میلیون قطعه زباله در مدار سیاره زمین وجود دارد. هریک از این قطعات با سرعت ۱۷ هزار مایل در ساعت در حال حرکت هستند. این قطعات شامل ماهواره‌های فعال، آچاری متعلق به ۲۰ سال پیش، قطعات ماهواره‌های منفجر شده و حتی ماهواره‌های متروکه می‌شود.

معاهدات سازمان ملل حامی فضانوردان است. البته منفجر کردن ماهواره در فضا غیرقانونی نیست. زباله‌های فضایی ممکن است به تلسکوپ فضایی هابل و برخی از ماهواره‌های نجومی دیگر برخورد کنند. این زباله‌ها می‌توانند روی عملکرد رصدخانه‌های بزرگ تاثیر منفی بگذارند. ماهواره‌های مدار پایین و انعکاس بیش از حد نور آنها، مردم را اذیت می‌کند. قطعات باقی مانده در فضا می‌توانند باعث انفجار ماهواره‌های دیگر شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.