رویت یک شیء ناشناخته در کنار فضاپیمای چینی

مسئولان فضایی چین شیء ناشناسی را در کنار فضاپیمای شیجیان-۲۱ در فضا مشاهده کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmodo، اخیرا شیء ناشناسی در کنار فضاپیمای شیجیان-۲۱ در فضا دیده شده است. مسئولین فضایی کشور چین شیء ناشناس را "موتور ضربه‌ای آپوژی" می‌نامند، اما هویت و هدف واقعی آن هنوز ناشناخته است. فضاپیمای شیجیان-۲۱ چین، ماهواره‌ای با هدف پاکسازی زباله‌های فضایی، یک همراه با خود در مدار دارد. این ماهواره با موشک Long March-۳B در ۲۳ اکتبر امسال به فضا پرتاب شد. بر اساس گفته‌های شین هوا خبرگزاری دولتی چین، این فضاپیما با موفقیت وارد مدار شد و عمدتا برای آزمایش و تایید فناوری‌های کاهش زباله در فضا استفاده خواهد شد. این تقریباً تمام اطلاعاتی است که در مورد Shijian-۲۱ وجود دارد. اما طبق گزارش اسپیس نیوز، ارتش ایالات متحده یک شیء مرموز را همراه شیجیان-۲۱ شناسایی کرد و نام ۲۰۲۱-۰۹۴C را به آن اختصاص داد.

فضاپیمای شیجیان-۲۱

قبرستان مدار‌ها کجاست؟

موتور‌های ضربه‌ای برای قرار دادن محموله‌ها در مدار‌های هدف خود استفاده می‌شوند به عنوان مثال ماهواره‌هایی که از مدار‌های انتقالی خود به مدار‌های زمین ایستا به نام GEO منتقل شده‌اند، از این قبیل هستند. قبرستان مدار‌ها جایی است که ماهواره‌ها پس از بازنشستگی در آن قرار می‌گیرند. این کار برای به حداقل رساندن برخورد‌های فضایی و حجم زباله‌های فضایی خطرناک شناور در آنجا انجام می‌شود. دانشمندان می‌گویند که این شی را می‌توان برای آزمایش عملیات قرار ملاقات، آزمایش‌های سوخت گیری یا دستکاری با استفاده از بازوی رباتیک یا وسایل دیگر مورد استفاده قرار داد.

پاک سازی زباله های فضایی

جاناتان مک‌داول اخترفیزیکدان از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان گفت:"  ماهواره‌ها گاهی موتور‌های ضربه‌ای خود را پس از استفاده بیرون می‌آورند، اما این امر بسیار نادر است. این دو جسم در فاصله ۳۷ مایلی (۶۰ کیلومتری) از هم قرار دارند که به نظر می‌رسد جا به جایی ماهواره‌ها عمدی است. من معتقدم که دو ماموریت Tongxin Jishu Shiyan-۳ و Shijian-۲۱ به نوعی مرتبط هستند و نمی‌دانم چرا نیروی فضایی فکر می‌کند این اجرام موتور‌های ضربه‌ای هستند. آیا این فقط یک حدس از طرف آن هاست یا داده‌های حسگر طبقه‌بندی شده‌ای دارند که آن‌ها را به این نتیجه می‌رساند؟ "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار