فضانوردان Crew-2 پیش از پرتاب جدید ناسا به زمین باز می گردند

با اعلام ناسا، فضانوردان ماموریت Crew-2 پیش از پرتاب فضانوردان Crew-3، ایستگاه فضایی را ترک می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس نیوز، ناسا اعلام کرد، چهار فضانورد ماموریت Crew-2 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند، پیش از پرتاب فضانورد‌های جایگزین‌های خود که پرتاب آنها با تاخیر مواجه شده است به زمین بازخواهند گشت.

ناسا اعلام کرد که فضاپیمای «اسپیس‌ ایکس دراگون» بعد از ظهر روز هفتم نوامبر از ایستگاه فضایی خارج می‌شود و در صبح روز ۸ نوامبر در سواحل فلوریدا به زمین خواهد رسید. این فضاپیما چهار فضانورد ماموریت Crew-2 را به زمین باز می‌گرداند که همگی از فضانوردان ناسا هستند. براساس برنامه فعلی، این چهار فضانورد پس از گذراندن ۱۹۹ روز در فضا به زمین باز خواهند گشت.

ناسا تصمیم گرفت قبل از پرتاب یک فضاپیمای اسپیس‌ ایکس دراگون دیگر به نام Endurance در مأموریت Crew-3، فضانوردان Crew-2 را به خانه بیاورد. این پرتاب که قبلا برای ۳۱ اکتبر برنامه ریزی شده بود، در ابتدا به دلیل آب و هوای نامناسب به ۳ نوامبر و سپس به دلیل مسئله پزشکی جزئی یکی از فضانوردان تا ۶ نوامبر به تعویق افتاد. آب و هوای نامساعد دوباره باعث به عقب افتادن این پرتاب تا هشتم نوامبر شد.

علاوه بر بازگشت Crew-2 به زمین، ناسا زمان پرتاب Crew-3 را نیز به دهم نوامبر تغییر داده است. اگر فضاپیما در آن زمان پرتاب شود، حدودا بعد از ظهر روز ۱۱ نوامبر به ایستگاه فضایی متصل می‌شود.

ماموریت Crew-۲ ناسا

آشنایی با تحویل مستقیم و غیرمستقیم فضانوردان ناسا

ناسا در بیانیه‌های اوایل هفته اشاره کرده بود که در حال بررسی احتمالات برای بازگرداندن Crew-2 قبل از پرتاب Crew-3 است. این آژانس فضایی ترجیح می‌دهد زمانی خدمه قدیمی ایستگاه فضایی را ترک کنند، که خدمه جدید به ایستگاه متصل شده باشند. اقدامی که به آن تحویل مستقیم گفته می‌شود. اما در این مورد به خصوص که فضانوردان Crew-2 با مشکل روبرو شده اند، خدمه قدیمی پیش از رسیدن فضانوردان جدید ایستگاه را ترک می‌کنند. به این اقدام نیز تحویل غیر مستقیم گفته می‌شود. تحویل مستقیم به خدمه قدیمی این امکان را می‌دهد که به فضانوردان جدید اطلاعات لازم را گزارش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار