سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین سمپوزیوم "هنر در قاب" نقطه عطف فعالیت‌های هنری استان سمنان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تاریخ فعالیت‌های هنری استان سمنان به قبل و بعد از برگزاری اولین سمپوزیوم "هنر در قاب" تقسیم شد و این رویداد نقطه عطف فعالیت‌های هنری این استان است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  در آیین پایانی اولین سمپوزیوم "هنر در قاب" گفت: مهمترین ویژگی سمپوزیوم هنر در قاب این است که برگزار کننده آن بخش خصوصی است و بخش دولتی فقط حامی آن بود.

او افزود: سابقه فرهنگی و تمدنی و حضور هنرمندان بزرگ در شهرستان مهدیشهر باعث شد این شهرستان به عنوان میزبان اولین سمپوزیوم هنر در قاب انتخاب شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بخش دیگری از این سمپوزیوم، گره زدن اقتصاد به هنر بود و امید است آثار تولید شده در نمایشگاه‌های تهران و ایتالیا بدرخشد.

فلاح بیان کرد: از هنرمندانی که با به صحنه آمدن در بهبود سلامت روحی و روانی جامعه و جبران آسیب‌های کرونا تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

شهرداری روز‌های بهتری در حوزه فرهنگ و هنر مهدیشهر رقم بزند

فرماندار مهدیشهر نیز در این آیین استفاده از عبارت دوران پساکرونا برای زمان حال را غلط خواند و گفت: امید است این عبارت به عنوان عادی انگاری جامعه تلقی نشود، زیرا کرونا هنوز به پایان نرسیده است.

عبدالرضا میقانی بیان کرد: ۱۲ درصد از مردم شهرستان مهدیشهر معادل چهار هزار و ۵۸۰ نفر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

او افزود: اعضای شورای اسلامی ششم شهر مهدیشهر هنر دوست و همراه با هنرمندان هستند و امید است شهرداری با بهره‌گیری از اعتبارات فرهنگی و همراهی بخش خصوصی بتواند روز‌های بهتری در حوزه فرهنگ و هنر این شهر رقم بزند.

سمپوزیوم «هنر در قاب» از شنبه ۲۹ آبان با مشارکت ۱۵۴ هنرمند کشور در مهدیشهر آغاز شد. طی برگزاری این سمپوزیوم، هر روز از ساعت ۹ الی ۱۸ کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های سوزن‌دوزی، چله‌کشی فرش، معرق کاشی شکسته، سوخته‌نگاری، بافت عروسک، درویش دوزی، دوخت پانچو، پته‌دوزی و معرق چوب برگزار شد.

آثار برگزیده این سمپوزیوم ابتدا در نمایشگاهی در تهران و سپس در ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام / ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.