سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل مه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تلاش برای جایگزینی مسیر آبی به کشور روسیه بی نتیجه ماند

یک مقام مسئول گفت: امکان راه اندازی تردد در دریای خزر برای دور زدن آذربایجان در حال اجرا و برنامه ریزی است اما عوامل متعددی اجازه نمی دهند.

مسعود پل مه دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انجمن کشتیرانی سال‌های تلاش کرده تا مسیر آبی را جایگزین مسیر جاده‌ای کند؛ ولی عوامل متعددی اجازه نداده که این اتفاق رخ دهد.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: ما در روابط تجاری با ارمنستان چاره‌ای به غیر از استفاده از جاده نداریم؛ اما برای برقراری روابط تجاری با روسیه، می‌توانیم از حمل و نقل دریایی به جای جاده‌ای استفاده کنیم. در شرایطی که کامیون‌های ما مشکلات متعددی در حمل و نقل جاده‌ای در حین عبور از خاک آذربایجان دارند، استفاده از حمل ونقل دریایی خود نقش بسیار موثری دارد.

پل مه گفت: توقف‌های طولانی، هزینه‌های بسیار بالا، اراده نا به جایی که سبب توقف کامیون‌ها می‌شود و غیره، از مهم‌ترین مشکلات تردد‌های جاده‌ای از خاک آذربایجان است. آستارا تنها نقطه کشور است که هر ۳ درگاه اصلی حمل و نقل شامل مرز‌های آبی، جاده‌ای و ریلی را دارد؛ اما در برخی از مواقع سال بعضاً تا ۵۰۰ دستگاه کامیون در مرز‌های جاده‌ای با آذربایجان معطل می‌مانند تا آذربایجان به آن‌ها اجازه عبور از مرز را بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راه دریایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
خب چرا بی نتیجه ماند !!!! چرا اینقدر مسخره فرصت های کشور را بر باد می دهیم !!! روزانه 500 کامیون نیازمند رسیدن به روسیه را دارند و ایران هنوز کشتی رو رو ندارد !!! بعد می گیوند عملکرد انقلابی نیازمندیم !!!! خب تهیه کشتی رو رو به تعداد کافی بدهیترین کار انقلابی امروز نیست !!!! آذربایجان از هر کامیون ایران 400 دلار حق عبور می گیرد !!! ترکمنستان به شکل دیگری آزار می دهد !!! چرا از طرفیت دریای خزر استفاده نمی کنیم !!!! چرا حداقل خرید 4 کشتی رو رو در اولین دستور عملیاتی کشور قرار نمی گیرد !!!!!؟