به گزارش روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، علی غیاثیان کارشناس حوزه مدیریت دریایی گفت: همزمان با عضویت دائم کشورمان در پیمان شانگهای فرصت تازهای پیش روی اقتصاد کشور بهویژه در بخش حملونقل قرار گرفته است. ایران میتواند با توجه به کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب به عنوان نقطه کانونی ترانزیتی در این پیمان قرار گیرد. در این میان بنادر و کشتیرانی کشور در شمال و جنوب، نقشی حیاتی در جهت تغذیۀ این کریدورها ایفا خواهند کرد. این به معنای پتانسیلی چند میلیارد دلاری در بخش حملونقل کشور است که تکیه اصلی آن بر بخش دریایی خواهد بود.
کسب درآمد چند صد میلیارد دلاری با ایجاد کریدورهای حملونقلی
غیاثیان گفت:کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان تجاری که قریب به ۱۵۰ فروند شناور را در اختیار دارد، مصداقی از توانمندی ایرانیان در حوزه دریانوردی بینالمللی است که باید به آن توجه ویژه شود. دریا همان گنج پنهانی است که بهرهبرداری بهینه از آن ضمن ایجاد اشتغال وسیع و درآمدزایی پرسود قادر است مسائل زیست محیطی کشور را از حالت بحرانی خارج کند.
انتهای پیام/