سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید استاندار بر صیانت از اقلیم گیلان و جنگل‌های هیرکانی/ باقیمانده تعهدات اجرای طرح زراعت چوب به صورت فازبندی عملیاتی شود

استاندار گیلان گفت: باید باقیمانده تعهدات شش هزار و ۶۰۰ هکتار از طرح زراعت چوب، به صورت فازبندی طی مدت ۲ سال اجرایی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه ستاد زراعت چوب گیلان بر لزوم وجود همت و اراده برای تقویت مزیت‌های نسبی استان از جمله زراعت چوب تأکید و گفت: باید از اقلیم گیلان و جنگل‌های هیرکانی صیانت و مراقبت کنیم و با افزایش سطح زراعت چوب گامی مؤثر در احیاء آن برداریم.

او با تأکید بر تلاش مضاعف برای قطع حداقلی درختان در مسیر توسعه استان و اجرای پروژه‌ها، افزود: باقیمانده تعهدات شش هزار و ۶۰۰ هکتار از طرح زراعت چوب باید به صورت فازبندی طی مدت ۲ سال اجرایی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان را از دست دهیم و از هر ظرفیتی برای تقویت آن باید استفاده شود.

اسدالله عباسی بر ضرورت شناسایی مزیت‌های هر منطقه تأکید و افزود: هدف از اجرای این طرح، کشت در زمین‌های بلااستفاده مستعد است و باید تلاش کنیم در کنار درختکاری، اراضی شالیزاری مورد استفاده حفظ شود.

او بهره‌وری بیشتر برای کشاورزان را در اجرای طرح زراعت چوب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: به هر میزان که نیازمندی‌های صنایع سلولزی، پالت سازان و مشاغل مرتبط با چوب تأمین شود شاهد کاهش قاچاق خواهیم بود.

استاندار گیلان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بسیج، شورا‌های اسلامی و آحاد مردم در مسیر صیانت از جنگل‌ها و جلوگیری از تعدی به این مناطق، افزود: موضوع مهم کشت و اهمیت ترویج زراعت چوب باید از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود.

عباسی بر لزوم همکاری دستگاه‌های متولی در جهت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار تأکید و گفت: باید تولید چوب از مسیر زراعت میان مردم، رقابتی شود تا شاهد منافع و درآمد بیشتر آنان باشیم.

او با اشاره به اینکه باید با اجرای این طرح فرصت‌های شغلی جدید فراهم شود، افزود: حداقل ۳۰ هزار هکتار از اراضی مستثنیات پیش‌بینی شده و بایستی امکانات لازم و تسهیلات حمایتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

استادار گیلان به تدوین بسته‌های حمایتی طرح زراعت چوب اشاره و تهیه بسته‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با حفاظت از جنگل به عنوان سرمایه ملی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است باید اقتصاد منطقه را گسترش دهیم.

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.