استاندار گیلان گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در استان به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت کرونای این استان گفت: باید یا دستیابی به میزان بیش از ۹۰ درصد واکسیناسیون به نقطه اطمینان بخشی در مهار کرونا برسیم.

او افزود: در حال حاضر ۸۹.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان، در نوبت اول علیه کرونا واکسینه شده‌اند که برای افزایش این میزان باید با اقناع سازی در شهرستان‌ها اقدام شود.

استاندار گیلان به تغییر وضعیت کرونایی در برخی کشور‌ها و لزوم مراقبت و کنترل بیشتر مرز‌ها برای پیشگیری از شکل‌گیری موج جدید اشاره کرد و اظهار داشت: دستورالعمل‌های هوشمند کرونایی در مرز آستارا با جدیت اجرا و از داشتن تست منفی اطمینان حاصل شود.

ضرورت رعایت ضوابط محدودیت‌های کرونایی در ناوگان حمل و نقل عمومی

عباسی با اشاره به کاهش میزان رعایت ضوابط محدودیت‌های کرونایی در ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی تأکید کرد: باید تلاش شود رصد و پایش مسافران و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان وضعیت خوبی ندارد، گفت: در شهرستان‌هایی همچون رودبار که وضعیت شکننده‌ای دارند، جلسه بررسی وضعیت با حضور مدیران استانی تشکیل و مشکلات برطرف شود.

جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان

استاندار با اشاره به اینکه متناسب با سطح فرهنگ و سواد گیلانیان انتظار مشارکت بیشتر آنان در امر واکسیناسیون می‌رود، افزود: با توجه به رابطه مستقیم میزان واکسیناسیون و بهبود شرایط کرونایی به رنگ آبی، باید ضمن اطلاع‌رسانی این وضعیت، تلاشگران امر درمان و واکسیناسیون آن شهرستان تشویق شوند.

عباسی همچنین بر لزوم استمرار اجرای طرح غربالگری محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید و تصریح کرد: این طرح باید به صورت خانه به خانه اجرایی و ضمن بررسی میزان واکسیناسیون، مشکلات مردم بررسی شود.

افزایش ١٠ درصدی تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در گیلان

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور و گیلان گفت: هم اکنون ٢۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

او افزود: تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است، اما تعداد بیماران سرپایی حدود ١٠ درصد افزایش داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به دستاورد‌های سفر اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران به این استان اشاره کرد و تصریح کرد: قرار است یک دستگاه تصویربرداری تشخیص پزشکی (ام آر آی) برای بیمارستان رازی رشت خریداری و نصب شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار و متخصصان

سرهنگ حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار و متخصصان هم با اشاره به سفر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این استان گفت: ساخت بیمارستان ١٢٣ تختخوابی فاطمة الزهرا (س) در کیلومتر ۵ جاده رشت به تهران آغاز شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.