سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد:

کتابخانه‌های محلی در فرهنگسرا‌ها تقویت می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از ضرورت‌های کنونی است و مدیریت شهری از طرق مختلف در این جهت گام برمی‌دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: مشهدالرضا (ع) با وجود اینکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، از حیث سرانه کتاب و کتاب‌خوانی وضعیت مناسبی نداریم؛ برهمین اساس، پروژه‌ها و فعالیت‌های حمایتی برای ارتقاء این سرانه باید درنظر گرفته شود.

او با بیان اینکه اولین مشکل پیش روی ما، جریان رقیب کتاب و کتاب‌خوانی در شهر است،افزود: این جریان شامل برنامه‌های فرهنگی مشابه همچون بازی‌های کامپیوتری، فیلم‌ها و جریان‌های رسانه‌ای دیجیتالی یا مسائل دیگری است که شور و نشاط کتاب‌خوانی را از جوان می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ادامه داد: اهمیت این موضوع را باید با بهره‌گیری از سازه‌های در اختیار شهرداری همچون بیلبورد‌ها و اکران‌های شهری به اطلاع شهروندان برسانیم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه در حوزه حمایت باید به سراغ انتشارات برویم، بیان کرد: متاسفانه پاتوق‌های کتاب، در وضعیت اقتصادی کنونی دچار رکود شده و فعالیت آن‌ها کم‌رنگ یا تعطیل شده است، پس باید مورد حمایت قرار گیرند، انتشاراتی که در موضوعات مشخصی، چون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارند، یکی از نیاز‌های شهر است چراکه فضا را به نفع تربیت اخلاقی شهر به‌ویژه نسل جوان پیش می‌برد.

او با بیان اینکه مشهد از لحاظ زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در شرایط خوبی قرار ندارد، تصریح کرد: باید توجه داشت که مدیریت شهری متولی مستقیم ایجاد زیرساخت‌ها نیست، ولی از محل نیم‌درصد درآمد شهرداری که متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی است، در این جهت گام‌های حمایتی برمی‌داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد طی سال‌های اخیر براساس دغدغه‌مندی خود به حوزه توسعه زیرساخت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی ورود کرده است، اظهار کرد: در کنار ایجاد قرائت‌خانه، کتابخانه‌های محلی مربوط به فرهنگسرا‌های سطح شهر تقویت می‌شوند.

حجت‌الاسلام منصوریان تاکید کرد: کتابخانه عمومی سطح شهر هم اگر مسائل و مشکلاتی داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با حمایت از آن‌ها به سرانه مطلوب در مشهدمقدس برسیم.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.