سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: توجه به فضاهای فرهنگی و تربیتی یکی از اولویت‌های اساسی آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابوالقاسم بابایی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی در آیین افتتاح کتابخانه دانش‌آموزی خیر زنده‌یاد «فرزانه گواهی» که امروز ۲۰ آبان ماه، در محل این کتابخانه برگزار شد، گفت: با توجه به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش و زیرنظام فضا و تجهیزات، توجه به فضاهای فرهنگی و تربیتی یکی از اولویت‌های اساسی در سطح وزارتخانه و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است. افتتاح کتابخانه دانش‌آموزی زنده‌یاد فرزانه گواهی از جمله اقدامات انجام‌شده در راستای این سند است که بر اساس سند و در راستای توجه ویژه به این فضاها انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه خراسان رضوی، سرآمد حضور خیرین است، از سال ۷۷ که جامعه خیرین تشکیل شده، خوشبختانه شاهد حضور بیش از ۳۰۰۰ خیر در سطح استان هستیم که به سبب تلاش و نیت‌های خیر این بزرگواران، نزدیک به ۶۰ درصد از ۲۷۵ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی که در مهرماه امسال در قالب ۱۰۲۵ کلاس درس و بازی در بیش از ۱۳۳ هزار زیربنا انجام شده که نشان‌دهنده پتانسیل و ظرفیت استان است و امیدواریم از ظرفیت موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم. تمامی پروژه‌هایی که در مقاطع مختلف توسط اداره کل رصد می‌شود، با مشارکت خیرین افتتاح و احداث شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع ۳۶ پروژه فرهنگی که شامل یک پروژه دارالقرآن، ۱۳ پروژه سالن چندمنظوره ، ۲۲ پروژه نمازخانه در زیربنا ۱۳ هزار و ۵۰۱ مترمربع می‌شود در مهرماه امسال به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر نیز ۵۸ پروژه با ۶۹۴۱ مترمربع در دست اجرا است.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۹ پروژه نمازخانه غیرمسقف در دست انجام بوده که بیانگر توجه خاص و ویژه نسبت به توسعه فضاهای فرهنگی و پرورشی در سراسر استان است که از جمله می‌توان به ایجاد نمازخانه‌ها، دارالقرآن‌ها، افتتاح کتابخانه اشاره کرد.

او تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌های وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور بتوان در اجرای برنامه‌های آموزشی، توسعه فضاهای فرهنگی سطح استان اقداماتی صورت داد؛ چراکه باوجود تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها، به اعتبارات ویژه در این زمینه نیز نیاز است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.