سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از یک هزار روستایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت:امسال بیش از یک هزار روستایی در استان همدان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۱۲۴ نفر از روستائیان استان به منظورانعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی در دوره‌های آموزش مهارتی شرکت کردند.

او افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری بسیج سازندگی و براساس نیاز سنجی‌های انجام شده در سطح مناطق روستایی استان همدان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: این دوره‌های آموزشی با هدف مهارت آموزی، ارتقای سطح دانش فنی و حرفه‌ای و در راستای ایجاد اشتغال با استقرار تیم‌های سیار آموزشی در مناطق مختلف استان همدان به ویژه روستا‌ها برگزار می‌شود.

مختاران عنوان کرد: برهمین اساس، آموزش مهارت‌های فنی با همکاری بسیج سازندگی تاکنون به ۹۳۸ زن و ۱۸۶ مرد در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است.

او بیان کرد: این آموزش‌ها در بخش‌ها و صنایع پوشاک، صنایع دستی و هنر‌های سنتی، کشاورزی و زراعت شامل الگوسازی، برش کار لباس زنانه، مروارباف، تولید کیف چرمی، تابلو فرش، کارآفرینی، کاربر نرم افزار اداری، مشبک کار چوب، نقاش شیشه‌های تزئینی و کشت گلخانه‌های خاکی، آرماتور بند و منبت کار به مهارت آموزان ارائه می‌شود.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.