مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از راه اندازی مرکز بین کارگاهی درودگران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: این مرکز با حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فعال شده است و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

او افزود: مهارت جویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تئوری و عملی در این مراکز که برای آن‌ها استاندارد‌های آموزشی تعیین شده است و شرکت در آزمون و قبولی در آن گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این اداره کل مبتنی بر نیاز روز و بازار کار است، گفت: مهارت آموزی یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.
مختاران ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار به دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب و کار از بهترین آموزش‌ها است.

او با اشاره به اینکه ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحد‌های تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است گفت: در مراکز جوار کارگاهی علاوه بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان عنوان کرد: مراکز آموزش جوار کارگاهی با نظارت کارخانه و در قالب استاندارد‌های مهارت آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند و از لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار