سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در دیدار نمایندگان اصفهان، سمنان و قم:

دولت برای رفع نگرانی مردم درباره کم‌آبی برنامه کوتاه مدت و بلندمدت دارد/ قانون جدید حمایت از خانواده را اجرا خواهیم کرد

رئیس جمهور توزیع عادلانه منابع آب و استخراج از منابع آب ژرف را دو راهکار کاهش مشکلات کم‌آبی عنوان کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان استان‌های اصفهان، سمنان و قم، گفت: مهم‌ترین مسأله‌ای که در این دیدار مطرح شد ابراز نگرانی نسبت به کمبود آب بود که دولت در دو سطح کوتاه مدت و بلندمدت اقدامات و برنامه‌هایی برای رفع آن تدارک دیده است.

رئیسی همچنین درباره مسأله احیای زاینده‌رود اظهار داشت: به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مأموریت دادم مطالعات علمی در این زمینه را آغاز کنند. کمیته و کارگروه فعالی برای رسیدگی به این مسأله تشکیل خواهد شد تا احیای زاینده‌رود و رفع مشکل مربوط به آن مثل فرونشست زمین در مناطق مرکزی کشور به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و یک طرح علمی و عملیاتی برای رفع آن تهیه شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هرگونه توسعه در کشور فرع بر حفظ محیط زیست خواهد بود، تصریح کرد: موضوع آلایندگی حتماً باید مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه نظام پیچیده اداری کشور باعث ایجاد تردید در سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: بهترین راهکار برای رفع موانع کسب و کار این است که موضوع به شکل مصداقی مطرح شده و مشکلات برطرف شوند. برای تسهیل راه‌اندازی کسب و کار به اندازه کافی قانون وجود دارد و مشکل عدم اجرای قوانین است.

رئیسی به تصویب قانون حمایت از خانواده در مجلس اشاره و اضافه کرد: دولت حتماً این قانون جدید را اجرا خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش نگاه حاکم بر تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ را اصلاح ساختار و نظام بودجه‌ریزی کشور با هدف اجرای عدالت و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی کشور و فارغ از چانه‌زنی برای تخصیص بودجه عنوان کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط کشور حساس، اما رو به بهبود است، تصریح کرد: دشمن اقرار می‌کند که با وجود این مجلس و دولت در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده است و با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.

رئیسی خاطر نشان کرد: همه باید تلاش کنیم در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۰ از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود. بودجه سال ۱۴۰۱ به شکلی در حال تنظیم است که کسری بودجه نداشته باشیم تا تورم مهار شده و در نتیجه فشار‌های اقتصادی کاهش یابد.

رئیسی تأکید کرد: رنج مردم، رنج ماست و بنده هیچ شبی را فارغ از دغدغه گزارش‌هایی که در طول روز دریافت می‌کنم، نگذرانده‌ام.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های اصفهان، سمنان و قم نیز به بیان دغدغه‌های خود در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، اشتغال، مشکلات زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق پرداختند.

تسریع در تعیین تکلیف و تثبیت مدیران کشور، کنترل قیمت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی روستاها، تأمین زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های معدنی در مناطق کویری، نظارت دقیق‌تر بر اجرای قانون به ویژه در پرداخت حقوق در مؤسسات عمومی غیردولتی و ضرورت اصلاح نظام اداری از دیگر مسایلی بود که نمایندگان در این جلسه به آن‌ها اشاره کردند.

استانداران قم، سمنان و اصفهان نیز در این جلسه یکی از راهکار‌های تسریع در حل مشکلات استان‌ها را تفویض بیش از پیش اختیار به استانداری‌ها عنوان کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
قیمت خودرو سر به فلک کشیده
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
می خواهید دیگه چه بر سر مردم بیارید . هر روز گرانی هر ظلم ..هر روز یه دروغ
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
به رئیس جمهور بگین این بود شعار شما بهبود معیشت مردم ایران مهار تورم .ظاهرا طرح مهار تورم خبری نیست فعلا ذخایر ارزی پر بشه سکه ودلار بالا بره کسری بودجه تکمیل بشه . اقتصاد مردم مهم نیست
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام این دولت هم مردم را به خاک مزلت می نشونه با بی تدبیری که داره فقط شعار میده دلار 28 رد کرده سکه 12500 رد کرده تورم بی داد میکنه با زهم دم از قانون ومهار تورم میزنن خدا به فریاد مردم برسه
محمد
۱۹:۵۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
در لرستان استانداری منصوب کرده نمیدونه میخواد چکار کنه.هنوز حتی یکی از فرمانداران بی کفایت دولت روحانی را عزل نکرده و همچنان بر همان پاشنه خواب آلودگی با عنوان فلاکت بارترین استان می چرخد.
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام.ضمن تشکر از اقدامات رییس جمهور لطفا به قولتان در مورد ارزانی خودرو عمل کنید باز دوباره با اجازه کدام نهاد خودرو را گران کردند.
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اقای ریسی یک فکر کلی و اساسی در مورد حقوق انجام بدید پایه حقوق که تعریف شده بسیار ناچیز هست همین مقدارم در بسیاری از مشاغل از جمله پمپ بنزینها ۲ میلیون میدند کار باید از ریشه حل بشه مشاغل پر رحمت دارای حداقل حقوق هستند در مورد زاینده رود هم حق ابه این رود رعایت نمیشه مصرف بیش از حد از اب باعث چنین فاجعه زیست محیطی شده در کنار خشک شدن رودخانه اثار باستانی هم در حال نابودی هست و هم فرو نشست زمین هم مشکل شده اقای ریسی طرح اقای رضایی که حقوق ویژه برا دختران و زنان خانه دار را میخواستند اجرا کنند در طرح حمایت خانواده بسیار کار گشا هست چون باعث میشه زنان به خانه داری و تربیت فرزندان مشغول بشند این طرح بسیار عالی اقای محسن رضایی باید اجرا بشه حذف دلال ها باید در همه زمینها به اجرا دربیاد
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دروغ نگید، مگه مجبورید دروغ بگید
ایرانی
۱۹:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
میخوای حمایت کنی من هیچی نمیخوام غیر از موتوری ک باهاش خرج یه خانواده رو میدادم ....الان همون موتورم ندارم که بوده ۲ میلیون شده ۵۰ میلیون بیا حمایت کن موتور به جوونا بده ۲ میلیون میتونی ؟ اگه میتونی یا علی
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام اقای رئیسی تو این ۱۰۰دروز نمره اقتصاد شما صفر در همه امور .در حوضه بهداشت از بیست نمره ۵ .در حوضه بورس صفر درحوضه سیاست خارجی صفر .در حوضه مسکن اشتغال و..صفر . وان نمره ۵ شما بخاطر واکسن زدن و واردات ان بوده والا بیمه دارو که صفره بیمه درمان صفر بیمارستانی و....هگچنان صفر
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مثل همه وعده وعیددددد
وعده مثل اینکه دوهفته وضعیت خودرو اصلاح میشود بعدش اولین عمل گران کردن خودرودم کارخانه
وعیدهم رساندن قیمت کارخانه بالای قیمت بازارررر
پس منتطربی آبی باشیم
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
تورو به خدا این کارو نکنید تنها جایی که دولت دخالت نکرده یکی موضوع آب و دومی موضوع حمایت خانواده است اگه دولت دخالت کنه آب قحطی میشه و خانواده ها هم از هم می پاچند.
حمید
۱۸:۵۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
قانون حمایت از خانواده:با افزایش ۸۰تا ۹۰ میلیونی یک شبه در خودروسازی ها، راست میگید قانون کنید تا خودرو در بازار بالای ۵ تا ۱۰درصد بالای کارخانه فروخته نشود، معلومه که هم بازار و هم کارخانه هر دو دست خودتونه، سه ساله بهانه می کنند کارخانه ارزانه ، گرانش کنیم بازار میاد پایین،ولی بالعکس میشه،نتیجه:هردو دست خودتونه، ومردمو به بازی گرفتید. سیاست کلان کشور همین است، خدایا به حق خون شهدا از حلقومشان بریز بیرون،دیروز تا امروز در بازار دوباره قیمتهارا بالاتر بردند.چرا دستمزد، یارانه ۴۵ تومانی بالا نمیره لابد تورم منفی داریم.
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
آقای رئیسی بگذار از تشنگی بمیریم ولی بیا به دادمان برس دزدان به ظاهر مسلمان داخلی مردم رو نابود کردن از تعاونی های مسکن گرفته تا کارخانه های داخلی تورا به دست بریده ابوالفضل عباس کمک مان کنید.
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دقیقا از این حرفت باید ترسید
محمد
۱۸:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بزرگترین مشکل دولت رئیسی اینه که 90 درصد کارکنان دولت اصلاح طلبند و دوست ندارند دولت رئیسی موفق شود
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بت شکن اول بت گرانی بشکن بعد برو سراغ اب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شیرامینی
۱۷:۵۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
جناب اقای رییسی رییس جمهور محترم وعده وعید ارزانی هاتون دارن یکی یکی محقق میشن!!!!!۳۰،۴۰میلیون یهویی خودروسازها گران کردن!!!! ما مردم رنج دیده باهزاران هزار امید بشما رای دادیم شما بعنوان فردی ک لباس پیغمبر و امام علی را برتن کرده این معنی ومفهوم دین برگردن راخوب میدانید من باحقوق۴میلیون وبااین تورم کمرشکن بنظرتان میتوانم اجاره خانه ۱نیم میلیونی واقساط بانکی و هزینه های خوردخوراک خانواده م را فراهم کنم؟؟چرا خرید خودرو را برای قشر ضعیف رویا و خواب خیال کردین؟

مگر غیر ازاین است ک هرچه برای خود میپسندین و میپپشین باید برای همسایه و هموطنان خود هم بسندین؟؟بنظرتان الان شرایط زندگی ما همانند زندگی شما و بقیه مسعولین میباشد؟؟عدالتی ک میگفتی کجاست؟ ادمین محترم لطفا نشردهید ن توهین کردم و ن سیاسی حرف زدم اگر نشر ندهید مدیون هستین و بایدجوابگوباشین دراخرت خسته نباشین
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چقدر خوشحال شدم اینو شنیدم.
ذوق مرگ شدم.
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سریع فوری انقلابی ماشین گرون شد.
دمت گرم
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
پس چرادولت برنامه هاش را برا مشکلات اجرا نمیکنه بر همه مشکلات میگن دولت برنامه کوتاه مدت، میان مدت وبلندمدت داره اما ما که نمی‌بینیم اخه برنامه کوتاه مدتا دیگه باید شروع کرده باشید اخه اینجور از اسمش(کوتاه مدت) برمیاد100روز گذشته چشم بهم بزنید چهارسالم میگذره بعد دوباره میایند التماس میکنید میگید تواین 4سال نشد ونذاشتن... 4سال دیگه به ما فرصت بدید ببینیدچه میکنیم
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چرا حق کشاورزان اصفهانی را نمیدهند؟ طبق قانون و اسناد تاریخی حقابه های کشاورزان باید داده بشه