رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: معتقدیم اگرچه ممکن است مردم برخی کمبود‌ها را تحمل کنند، اما به هیچ عنوان تبعیض را نمی‌پذیرند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی روز دوشنبه در مراسم تکریم سیدمحسن صادقی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان با تشکر از تلاش‌های انجام شده، به تدوین منشور ۱۲ ماده‌ای مبارزه با فساد و ابلاغ آن به همه وزرای کابینه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده بود که این منشور در مجموعه دولت متولی داشته باشد و دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور این مأموریت را بر عهده خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به توجه ویژه دولت به تقویت جایگاه و شأن دفتر بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری، گفت: معتقدیم انجام مأموریت‌های سنگین نیازمند پشتوانه است و اگر مدیران و حاکمان از پشتوانه قوی برخوردار نباشند، چه بسا مأموریت‌هایشان به موفقیت کامل منتهی نشود. متأسفانه در دولت گذشته جایگاه این دفتر تنزل پیدا کرد و حتی حکم رئیس آن را رئیس‌جمهور امضا نکرد.

اسماعیلی افزود: در دولت سیزدهم ضمن ابلاغ حکم رئیس دفتر بازرسی ویژه توسط رئیس‌جمهور، چندین اقدام دیگر از جمله نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد و اجرای اصل ۱۲۷ قانون اساسی هم به مأموریت‌های رئیس این دفتر اضافه شده و همه این موارد از پشتوانه مصوبه هیئت وزیران نیز برخوردار است.

وی با تجلیل از عزم و اراده قوی و روحیه جهادی حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، گفت: امروز شخصیتی صاحب علم و تجربه و انگیزه به عنوان ریاست دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور انتخاب شده است و می‌توانیم شاهد اقدامات مفیدی در این حوزه باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتمان و رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم، گفت: این دولت، شعار مردمی بودن را برگزیده و خود را خادم مردم و جمهور می‌داند و در تلاش است درد و رنج مردم را علاج کند و با آنان همراهی و همدردی کرده و بین خود و مردم فاصله نیندازد.

اسماعیلی، عدالت‌محوری را از رویکرد‌های اصلی دولت دانست و گفت: قائل به شهروند درجه یک و دوم نیستیم و دولت تأکید دارد که همه برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی دارای پیوست عدالت باشد. چرا که معتقدیم اگرچه ممکن است مردم برخی کمبود‌ها را تحمل کنند، اما به هیچ عنوان تبعیض را نمی‌پذیرند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: کشورمان از ظرفیت‌های مادی و انسانی متنوع و گسترده‌ای برخوردار است، اما در بهره‌برداری و توزیع این منابع شاهد گلایه‌مندی‌های مردم هستیم و دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد و تبعیض را بر نمی‌تابد و مصمم هستیم بر مبنای عدالت به اصلاح امور بپردازیم.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به فسادستیزی، گفت: دولت به هیچ عنوان فساد را برنمی‌تابد و بر این باور است که نباید اجازه بروز فساد داده شود و فساد باید از سرمنشأ آن خشکانده شود. البته برخورد با مفسدین حتماً لازم است و انجام خواهد شد، اما مأموریت اصلی دولت از بین بردن بستر و زمینه‌های بروز فساد در جامعه و بویژه در دستگاه‌های دولتی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تأمین نیازمندی‌های جامعه و اجرای کار‌های بر زمین مانده با اقدامات عادی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: امروز نیازمند کار جهادی، انقلابی و خستگی‌ناپذیر هستیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به محور‌های اصلی موفقیت در مبارزه با فساد، گفت: اولین موضوع هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های سامانه‌های الکترونیکی است و دولت این موضوع را با اولویت پیگیری خواهد کرد.

اسماعیلی افزود: شفافیت و تلاش برای حل و فصل موضوع تعارض منافع از دیگر محور‌های موفقیت در روند مبارزه با فساد است که با جدیت انجام خواهد شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان نیز در سخنانی نظارت و بازرسی کارآمد را از عوامل اصلی موفقیت در مبارزه با فساد دانست و گفت: حتی اگر قوانین کافی وجود داشته باشد، اما بازرسی و نظارت کارآمد انجام نشود، بی‌تردید توفیق لازم حاصل نخواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و مأموریت دفتر بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری را پیگیری رفع بستر‌های تعارض منافع دانست و افزود: در کنار این مأموریت، موضوع شفافیت را هم با جدیت انجام خواهیم داد؛ چرا که موجب تقویت بازدارندگی و پیشگیری از وقوع فساد و نیز پاسخگویی مسئولین و مطالبه‌گری مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
الان‌که‌بدنه‌اصلی‌دولت‌شده‌عندفسادوفامیل‌بازی‌ورانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
احسن ، دممتون گرم مفسدین رو خوب فحش میدین ، اونها هم حال میکنن . دولت شعار و قلدرم قلدرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
پس چرا درامد یک پزشک متخصص گاهی صدبرابر یک پرستار حرفه ایه
پس چراحقوقه بعضی ازمدیران سفارشیه شرکتهای زیان ده دولتی ده برابر یک معلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
طرف با رتبه حدود ۵۰۰۰۰ با سهمیه رفته پزشکی
یکی هم با رتبه حدود ۲۰۰۰ بدون سهمیه رفته پرستاری
این ناعدالتی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
پیاده
۰۷:۱۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
برخواهید تابید. تا بوده همین بوده تا هست چنین خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۳:۰۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
انگار این حرفها را قبلا" شنیده بودیم، حرفها تکراری نیست؟!! خوب از عمل چه خبر؟!! فقط از اون قسمت فرمایشات که هی تکرار می فرمایند " مردم فقر و گرانی را ممکن است تحمل بکنند" ؛ نمی دانم چرا حالم بد می شود، یعنی به هر حال فقر و گرانی هست و خواهد بود، حالا چه فساد باشد و چه فساد نباشد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حقوق البته دریافتی شما چقدره؟خودت قاضی عدالتی تو مملکت هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
برای همینه ما تبعیض وفقری در کشور نمی‌بینیم چون دولت به هیچ عنوان فساد و تبعیض را بر نمی‌تابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
پس یا علی بفرماین بطرف ایرانخودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۲:۲۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
گرانییییی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۲۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
شوخی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
نه حاجی مردم کمبودو هم نمیتونن تحمل کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
همش شعار الکی! یه بنده خدایی طی نامه محرمانه گزارش فساد داده طرف با خبر شده رفته علیه اون شکایت کرده قاضی هم بهش می گه به گزارشی که دادی اعتراف کن تا تخفیف بدم در مجازات.
Poland
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
مردم ایران نه تبعیض را تحمل می کنند و نه فشارهای اقتصادی را ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
الان تو اداره ما فساد و تبعیض داره بیداد می‌کنه و قرار بود مدیران را عوض کنند چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اگر تبعیض را برنمی تابید از صندوق حمایت از وکلا بازرسی کنید و اوضاع بازنشستگی وکلا را دریابید و ببینیدکه وکلا بعد از سی سی و پنج سال بیمه گرانتر از سایر ارگانها و دستگاهها ریختن به بهانه تودیع نشدن پروانه از دریافت حقوق بازنشستگی محرومند ولی قضات و کارمندان بازنشسته هم حقوق بازنشستگی میگیرند و هم گل کار را از وکلا می دزدند ببینید که یک کارگر بازنشسته ده برابر وکیل بازنشسته حقوق بازنشستگی می گیره بعد از شصت سال عمر و سی سال بیمه ریختن فقط ۹۰۰ هزار تومان حق بازنشستگی می دهند اگه مددی و صداقت داری برو تو نخ این صندوق فاسد
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خبر تاسف باری شنیدم، مسئولی گفته اموال یا باید با گرداننده شود ودیا آتش زده شود! یعنی اسراف و انلاف بیت المال! چرا خودرو و لوازم خانگی و الترونیکی و لپتاپ و موبایل آتش زده شود؟! در حالی اینها میتوان دذ اختیار نهادهای انتظامی و نظامی یا خانواده های کم بضاعت گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
از عدالت ومبارزه با فساد وتبعیض حرفهای زیبا زیاد شنیده ایم اما درعمل هر روز بیشتر از قبل اختلاف طبقاتی نا عادلانه وفراهم شدن بستر برای تبعیض را دیده ایم.ازیک طرف عده ای بیمار از کمبودها و طرف دیگر عده ای بیمار ازپر خوری،شاید لازم باشد ساختار کلی قوانین با توجه به تجربه کشور های موفق در این زمینه تغییر کند.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
هروقت قانون و شرع را برای فاسدان و آقا زاده ها علنی اجرا کردید آنوقت مردم دلگرم می شوند ...
Iran (Islamic Republic of)
Hafez
۲۱:۰۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
چرا تبعیض نیست وقتی در استخدامی ها باید ژن خوب باشی ما که پدرانمان کارگر و رفتگر است چرا باید با مدرک فوق لیسانس بیکار باشیم اونوقت یک پنجم ابتدایی چون پارتی دارد برود سر کار؟امتیازات بی اساسی که به بعضی فرزندان افراد خاص میدهند چون پدرش سرهنگ است چون استاندار است چون نور چشمی است زود استخدام می شود الباقی ول معطل هستند چرا در رسانه ها از بیکاری جوانان شفاف سخن نمی گوییدیا اصلا سخنی به میان نمی آورید؟چرا با این که می دانید آمار فارغ التحصیلان بیکار هر سال بیشتر می شود باز دانشجو جذب می کنید؟آیا دانشگاه محلی برای کسب درامد نشده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
جدی!!!؟؟؟؟

من که نمی دونستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بيا شركت پايانه هاي نفتي تو دفتر تهران خيابان پاسداران
ببين تبعيض كه كوچيكش هست
بي عدالتي ،
كم كردن حقوق پيمانكار و قرادادي در ماه . حقوق هر ماه كم و زياد مي شه.
نبود امنيت شغلي
و ….
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
پ نه پ برتابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خروجی آن چیست مرغ از ۲۴ رسید به ۳۵
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۲۰:۴۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
البته که کمبودها روی شما تاثیری ندارد مشکل مملکت همینه که فکر می کنند کمبود خودشان کمبود مردم هست
لطفا به جای مردم تصمیم نگیرید
Germany
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
خود شخص شما چطوری استخدام شدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
این همه ردیف شغلی به چه کار آید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
ارز 4200 رو حذف کنید ارز نیمایی رو هم حذف کنید رفتیم دانشگاه کلی زحمت کشیدیم درس خوندیم حالا با دوستام با استفاده از علممون هرچی تولید میکنیم به دلیل عدم توان رقابت با وارد کنندگان و منتاژ کنندگان با ارز ترجیحی شکست میخوریم چون ما تولید کنندگان نو پا و خورد باید با ارز آزاد مواد اولیمون رو بخریم
ارز ترجیحی رو حذف کنید یارانش رو مستقیم یا به صورت کالا بدید به مردم تورم هم ایجاد نمیشه نترسید بلاخره یه مرد باید جلوی فساد و رانت ارز ترجیحی واسه
آخرین اخبار