سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی امیری: هدف گذاری خوبی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ کرده ایم/ کمیته ملی المپیک قائم به شخص نیست

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ اظهار کرد: از اصحاب رسانه خصوصا رسانه ملی که رکن چهارم ورزش هستند تشکر می‌کنم. ما حدود ۹ ماه تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو داریم و به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک ما ستاد بازی‌های آسیایی را بعد از المپیک تشکیل دادیم و جلسات مقدماتی را برگزار کردیم و پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی معرفی شد و امروز رسما ستاد با حضور اعضا تشکیل شد و معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه حضور داشتند.

از تولیدات داخلی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو استفاده خواهیم کرد

او ادامه داد: ما در این جلسه روی محور‌های مختلفی بحث کردیم و سیاست‌های کلی اعزام به بازی‌های آسیایی را مشخص کردیم و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اعزام کیفی نیز در دستور کار ما قرار داشت و قطعا ما چنین کاروانی را به این بازی‌ها اعزام خواهیم کرد، همچنین سیاستمان بر این است که از ظرفیت تولید داخلی در زمینه لباس و انتقال و خرید اقلام استفاده کنیم. ما در این جلسه تصمیم گرفتیم از ظرفیت حداکثری بانوان ورزشکار استفاده کنیم و تعداد بیشتری از بانوان را به این مسابقات اعزام کنیم و ستاد فرهنگی را نیز در کنار ستاد قهرمانی بازی‌ها را فعال خواهیم کرد تا فرهنگ و تمدن ایرانی را به ۴۵ کشور حاضر در بازی‌های آسیایی معرفی کنیم. جمعیت کشور چین ۱/۵ میلیارد نفر است و اگر ما فرهنگ ایرانی را به آن‌ها معرفی کنیم در واقع بخشی از اهداف ورزش را محقق کرده ایم.

صالحی امیری در خصوص طراحی لباس بازی‌های آسیایی گفت: سرپرست کاروان قرار شد سیاست‌های طراحی لباس را با کسب نظر از کارشناسان زیر ربط تدوین کند و در جلسه آتی بررسی و تصویب شود و در مرحله بعد فراخوان اعلام می شود و در مرحله‌های بعدی نظر ورزشکاران و مردم را نیز خواهیم گرفت و این فرآیند در جلسه آتی انجام خواهد شد. سرپرست کاروان همچنین در سه دسته رشته‌های مدال آور، رشته‌های دارای شانس مدال و رشته‌های که شانس مدال ندارند را تقسیم بندی کرده اند و ما هدف گذاری کرده ایم نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا عملکرد بهتری داشته باشیم. ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا پیش بینی کرده بودیم که ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز را کسب کنیم و نسبتا نیز این عملکرد محقق شد و ان شاالله هدف گذاری بالاتری برای بازی‌های آسیایی هانگژو در نظر داریم.

او بیان کرد: از اصحاب رسانه تقاضا می‌کنم که اطلاعات دقیق را از شخص سرپرست کاروان اخذ کنند، همچنین ما یک کمیته رسانه‌ای با محوریت مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک و زیر نظر سرپرست کاروان ایجاد کرده ایم و کمیته پشتیبانی، فرهنگی و بین الملل نیز تحت نظر سرپرست کاروان تعریف کرده ایم و ایشان موارد را در جلسات ما مطرح می‌کنند و ما نتایج کلی را در ستاد عالی بازی‌هایی آسیایی با حضور معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ارائه خواهیم کرد و نهایتا تصمیم گیری نهایی در ستاد عالی انجام خواهد شد و حتما تجربیات المپیک توکیو را برای این بازی‌ها به کار خواهیم گرفت.

از مردم می‌خواهم که پیشنهاداتشان در خصوص نام کاروان بازی‌های آسیایی را برای ما ارسال کنند

صالحی امیری درباره نام کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: من از  مردم می‌خواهم که در خصوص نام و شعار کاروان اعزامی پیشنهاداتشان را به کمیته رسانه‌ای کمیته ملی المپیک ارسال کنند. نام و شعار کاروان باید چند ویژگی داشته باشد، مثل اینکه باید به بلندای ایران باشد و ارزش‌های هویتی و فرهنگی را در خودش داشته باشد و در جلسات نام و شعار کاروان نیز انتخاب خواهد شد و جلسات را نیز هفتگی برگزار خواهیم کرد و سرپرست کاروان از این پس به عنوان سخنگو با اصحاب رسانه در ارتباط خواهد بود و دیگر هیچکسی در این خصوص صحبتی نمی‌کند و من نیز به خاطر اولین جلسه ستاد بازی‌های آسیایی کلیاتی از جلسه را با شما اصحاب رسانه مطرح کردم.

او خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک قائم به شخص نیست و طبق اساسنامه این کمیته حداقل باید ۱۸ ماه قبل از بازی‌های آسیایی سرپرست کاروان انتخاب شود و علت تاخیر ما نیز به خاطر برگزاری مسابقات المپیک بود و ما نمی‌توانستیم ۲ رویداد را پیش ببریم و پس از المپیک ۵ پیش جلسه کارشناسی را برگزار کرده ایم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.