رئیس کمیته ملی المپیک درباره آخرین وضعیت ورزشکاران کشورمان برای حضور در رقابت‌های بین المللی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره احتمال حضورش در انتخابات دور بعدی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات المپیک ندارم و بعد از بررسی و تحقیق در روز‌های آینده به جمع بندی نهایی دست پیدا خواهم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص موفقیت تیم ملی امید در مسابقات مقدماتی المپیک پاریس بیان داشت: تیم ملی فوبتال امید در ۳ مسابقه گذشته خود موفق به پیروزی‌های بسیار شیرینی شد و به اعتقاد من با حضور مهدوی کیا می‌توانیم به طلسم حضور نیافتن در رقابت‌های المپیک پایان داده و بعد از چندین سال به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کنیم.

صالحی امیری درباره انتخاب پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو چین گفت: بعد از کلی تحقیق و مشورت با اعضای وزارت ورزش و کمیته المپیک به این تصمیم رسیدیم که پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو چین انتخاب شود. در هر صورت هدف گذاری ما موفقیت ورزش ایران در مسابقات بازی‌های آسیایی است که قرار است سال آینده به میزبانی چین برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص نشست آنوک که در کشور یونان برگزار شد عنوان کرد: در نشست مجمع عمومی کمیته‌های ملی المپیک که در کشور یونان برگزار شد، ۱۴۷ کشور حضور داشتند. در این نشست رویداد‌های مهم ورزشی ۳ سال آینده تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط متولیان این امر تشریح گردید. طبق تفاهم نامه‌ای که به امضای توماس باخ (رئیس فدراسیون جهانی المپیک) با مجمع سازمان ملل رسید ورزش کشور‌ها باید در حوزه تغییرات محیط زیست و اقلیمی مسئولیت پذیر باشند.


بیشتر بخوانید


صالحی امیری درباره حضور وزنه برداری و بوکس در رقابت‌های المپیک پاریس بیان کرد: همچنین در نشست مجمع عمومی کمیته‌های ملی المپیک مقرر شد وزنه برداری و بوکس در صورت تغییرات جدی، مشکلی برای حضور در المپیک پاریس نخواهند داشت. به هر حال هدف گذاری کمیته بین المللی المپیک با هدف گذاری ایران کاملا سازگار است.

صالحی امیری درباره اسناد ورزش ایران گفت: از پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران روز سه شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد. دسترسی به عکس، آرشیو و اطلاعات و اسناد ورزش ایران به صورت رایگان در بانک اطلاعات در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار