رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به شکسته شدن طلسم ۵۰ ساله صعود نکردن تیم ملی فوتبال امید به المپیک خوشبین هستم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره عملکرد تیم ملی امید ایران اظهار داشت: باور دارم که تیم ملی امید با شروع بسیار خوبی که داشته است، این بار کام ملت را شیرین می‌کند. با فدراسیون هماهنگ هستیم و امید ما با حضور مهدوی کیا برای صعود به المپیک افزایش پیدا کرده است. امیدوارم این طلسم که نزدیک به نیم قرن پا بر جا است، شکسته شود.

او در واکنش به اساسنامه فدراسیون های ورزشی که مورد موافقت روسای فدراسیون‌ها قرار نگرفته و شائبه دخالت دولت در آن مطرح شده است، گفت: چیزی که در مورد اساسنامه ابلاغ شده، مصوبه مجلس و لازم الاجرا است. بحث امروز راجع به آیین نامه‌ها است و من در جریان فرآیند تدوین آیین‌نامه‌ها قرار ندارم که گزارشی بدهم و بی‌اطلاع هستم.

صالحی امیری در خصوص احتمال حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: اگر احساس کنم به حضورم نیاز است، حتما در انتخابات شرکت می‌کنم؛ اما اگر روند کنونی توسط دیگران ادامه پیدا کند اصراری بر حضور نخواهم داشت. کمیته ملی المپیک قائم به شخص نیست و مهم این است که مسیر ادامه پیدا کند. این مسیر، مسیر اتحاد ورزش، توجه به پیشکسوتان، دیپلماسی ورزشی، توسعه بودجه و منابع ایران و حضور عزتمند در رویداد‌های ورزشی است. نباید کرسی‌ها را قائم به شخص کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره بازی‌های آسیایی گفت: چندین جلسه کارشناسی بازی‌های آسیایی را برگزار و سرپرست کاروان را انتخاب کرده‌ایم. از هفته آینده به صورت منظم جلسات ستاد با حضور همه کارشناسان مربوطه و نماینده وزارت ورزش برگزار می‌شوند. درباره این که چقدر برای کاروان هزینه می‌کنیم و اعضای کاروان چند نفر هستند، هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

صالحی‌امیری در خصوص انتخاب لباس کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی و جلوگیری از تکرار حواشی ایجاد شده در ماجرای لباس المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: از برند‌های معتبر داخلی طرح‌ها را می‌گیریم و آن را به رای مردم و جامعه می‌گذاریم و بر اساس رای مردم لباس را انتخاب خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار