سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مهندسی اداره راه و شهرسازی زنجان:

طول آزادراه‌های زنجان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است

اسماعیلی گفت: استان زنجان نسبت به مساحتی که دارد در بخش آزادراهی از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اسماعیلی معاون مهندسی اداره راه و شهرسازی زنجان بابیان اینکه راه به عنوان یکی از ابزار‌های توسعه هر کشوری محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته، ناگزیر از تلاش و برنامه ریزی بیشتر برای توسعه حوزه راه در استان زنجان هستیم.

او افزود: باید مسیر توسعه راه در شمالغرب کشور از کانال استان زنجان اتفاق بیفتد و برای تحقق این مهم اداره راه و شهرسازی استان زنجان مدیریت و برنامه ریزی های لازم را پیش‌بینی کرده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان بابیان اینکه در بخش توسعه راه‌های استان زنجان۶ پروژه داریم که از محل اعتبارات ملی تغذیه می‌شوند، گفت: این پروژه‌ها جزو پروژه‌های راه در بخش راه‌های اصلی و بزرگراهی هستند.

اسماعیلی بابیان اینکه در چارت وزارت راه و شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئولیت ایجاد و ساخت راه‌های اصلی، بزرگراهی و آزاد راهی را دارند، ادامه داد: مسئولیت ساخت راه‌های فرعی و روستا‌ها با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

او به پروژه‌های مهم در حوزه راه سازی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه زنجان_بیجار، زنجان به سلطانیه_تاکستان، پروژه سه راهی سلطانیه_ قیدار و کبودرآهنگ، پروژه سه راهی بناب_منجیل، درام_کلور و شفت_ ملاصدار جزو پروژه‌های مهم استان زنجان هستند و در حال اجرا می‌باشند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان این تعداد پروژه را در بخش‌های راه‌های اصلی و بزرگراهی اعلام کرد و افزود: پروژه محور زنجان _ بیجار به طول ۷۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان زنجان است و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، این پروژه به قطعات کوچکتر تقسیم شده است.

اسماعیلی پروژه زنجان _بیجار را در چهار قطعه راهی اعلام کرد و گفت: امکان احداث و واگذاری به پیمانکار در قطعات کوچک‌تر انجام شده و طی ۱۰روز آینده آسفالت ۳۶ کیلومتر محور زنجان_بیجار، از زنجان تا زرین آباد تمام شده و به بهره برداری  خواهد رسید.

او  افزود: محور زنجان به تاکستان به عنوان بزرگراه اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به سه راهی سلطانیه وصل می‌شود.

معاون مهندسی اداره راه و شهرسازی زنجان ادامه داد: استان زنجان۱۳۸ کیلومتر بزرگراه دارد و محور زنجان به بیجار، محور زنجان به تاکستان و محور زنجان به سمت قیدار و کبودرآهنگ به عنوان یک نمونه مهم در بخش بزرگراهی است.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه دارد، ادامه داد: از این میزان ۱۰۵ کیلومتر به سمت تهران و ۹۵ کیلومتر هم به سمت تبریز است.

او بابیان اینکه محور تهران تا سه راهی سلطانیه تبدیل به بزرگراه می‌شود و متراژ بزرگراه طی سال آینده افزایش خواهد یافت، افزود: درصد عمده‌ای از تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتر ورودی شهر‌ها است و در این راستا براساس بررسی‌های انجام گرفته هدف گذاری به شعاع ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر در اولویت راه و شهرسازی استان زنجان است.

معاون مهندسی اداره راه و شهرسازی زنجان گفت: امسال ۲ محور اصلی زنجان به تاکستان و زنجان به بیجار آماده تحویل خواهد شد.

او ادامه داد: به نسبت استان و مساحتی که محورهای مواصلاتی استان زنجان دارند در بخش آزاد راهی از متوسط کشوری بالاتر هستیم و در بخش بزرگراهی هم در نرم کشوری قرار داریم.

اسماعیلی بابیان اینکه کل حوزه استحفاظی استان زنجان آزاد راه دارد، افزود: از ابتدای ورودی استان قزوین به سمت استان زنجان و ادامه آن تا استان آذربایجان شرقی آزاد راه داریم و از نرم کشوری بالاتر است.

معاون مهندسی اداره راه و شهرسازی زنجان از وجود ۳۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: هر میزان که پروژه‌های راهسازی در استان ارتقاء می‌یابد به کیلومتر متراژ عدد قبلی بزرگراه اضافه می‌شود و با بهره برداری متراژی از راه‌ها در سال طول بزرگراه‌ها و راه اصلی هم در حال تغییر است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.